خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «سبلان پارچه» از آینده‌ی شغلی‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۰۶

کارگران کارخانه سبلان پارچه می‌گویند: با وجود بازگشایی کارخانه، امنیت شغلی آن‌ها هنوز تضمین نیست.

یکی از کارگران سبلان پارچه در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: فعالیت روزمره شرکت سبلان پارچه اردبیل، در حالی از یکسال پیش ادامه دارد که کارگران به‌رغم دریافت نکردن دو تاسه ماه مطالبات خود، از امنیت شغلی خود رضایت ندارند.

او با بیان اینکه در کارخانه سبلان پارچه نزدیک به یک هزار کارگر مشغول کارند که هر چند ماه یکبار تعدادی کارگر به بهانه پیگیری مطالبات صنفی خود اخراج و یا تهدید به اخراج می‌شوند، افزود: پیگیری مطالبات صنفی طبق قانون حق کارگر است و کارفرما اجازه تهدید و اخراج کارگران را ندارد.

این کارگر کارخانه سبلان پارچه با بیان اینکه حدود یکسال پیش بعد سفر رئیس قوه قضاییه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه این واحد تعطیل شده به مالک اصلی خود بازگشت، در ادامه افزود: بعد از بازگشایی کارخانه، کارفرما اقدام به بازگرداندن شماری از کارگران قدیمی و در عین حال حال جذب نیروی کار جدید کرد و به همین ترتیب روند تولیدات کارخانه هم خوب بود تا اینکه اخیرا شاهد بوجود آمدن مشکلاتی در کارخانه هستیم که نگرانی کارگران را برانگیخته است.

این کارگر با بیان اینکه در پیگیری مطالبات صنفی خود هفت تجمع صنفی برگزار کردیم و همزمان با چند مسئول استانی هم ملاقات کردیم، اضافه کرد: در نتیجه وعده مسئولان برای رسیدگی به مطالبات از روز شنبه هفته جاری به فعالیت شغلی خود در کارخانه به صورت جدی ادامه می‌دهیم.

او در ادامه با بیان اینکه این واحد تولیدی مشکل بدهی‌های معوقه‌ای به تامین اجتماعی و چند بانک دارد، گفت: از مسئولان استانی انتظار داریم با پا درمیانی به وضعیت مطالبات معوقه این کارخانه رسیدگی کنند.

او در بخش دیگری از اظهارت خود درباره وضعیت تولیدات این کارخانه تصریح کرد: از یکسال پیش که فعالیت کارخانه از سر گرفته شده تقریبا هر ماه مواد اولیه برای تولید داریم و کارگران مرتبا در خطوط تولید مشغول کارند.

طبق اظهارات این کارگر؛ در این واحد تولیدی که یک مجموعه تولید پوشاک زنجیره‌ای است، جدا از نخ و الیاف، سالانه فقط حدود ۵۰ میلیون تکه لباس، تولید می‌شود و خوشبختانه وضعیت سفارشات تولیدات کارخانه برای فروش خوب است.

به گفته این کارگر سبلان پارچه؛ آن‌ها در حال حاضر دو تا سه ماه حقوق معوقه طلبکارند و بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز دچار مشکلاتی است.

این کارگر تاکید کرد: حل مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز