خبرگزاری کار ایران

اشتراک‌گذاری تجربه‌های تلخ پاسخی جز اخراج ندارد/ برخورد شدید اپل با کارکنان خود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۱۲۱

کارکنان اپل به دلیل اشتراک‌گذاری تجربه‌های آزار و اذیت محیط کار خود درفضای مجازی، اخراج می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، یکی از کارکنان اپل به دلیل اشتراک گذاشتن تجربه آزار دیدن خود در فضای مجازی، موقعیت شغلی خود را از دست داد و اخراج شد. 

وی درباره چرایی اخراج خود گفت: مدیران شرکت مدعی هستند که به دلیل افشای برخی از اطلاعات شرکت، او فرصت شغلی خود را از دست داده است و ادامه همکاری با او میسر نیست. این موضوع صحت ندارد؛ مدیران شرکت به دنبال انتقام جویی از کارکنانی هستند که تجربه آزار و اذیت یا تعرض علیه خود در فضای مجازی را منتشر کرده‌اند. اغلب کسانی که دست به چنین کاری زده‌اند خطر اخراج، آن‌ها را تهدید می‌کند. 

اپل حاضر به پاسخگویی درباره ادعاهای مطرح شده نیست و هیچ واکنشی نسبت به این ادعاها نشان نداده است. اگرچه شعار این شرکت، تعهد و ایجاد یک محیط کار ایمن، پایدار، فراگیر و توجه به خواسته‌های کارکنان است اما میان شعار و ادعاهای مطرح شده، فاصله زیادی وجود دارد. 

پیش از این، موارد دیگری درباره ایمن نبودن محیط کار اپل و تجربه‌های آزار و اذیت علیه کارکنان زن این شرکت در فضای مجازی منتشر شده بود. برخی از نیروهای انسانی این شرکت معتقدند، هرگونه شکایتی که علیه شرکت در هیات ملی روابط کار مطرح می‌شود با واکنش مدیران همراه خواهد شد. 

گفته می‌شود که قوانین ایالات متحده از حقوق کارکنان در محیط‌های کار از جمله شرایط کار، مبارزه با تبعیض و برخورداری از حقوق برابر حمایت می‌کند. واین احتمال وجود دارد که این غول دنیای دیجیتال، محکوم شود. 

در طول تابستان، کارکنان فعلی و سابق اپل شروع به توضیح جزئیات از تجربه‌های تبعیض، آزار و اذیت، تعرض و خشونت علیه خود در شبکه‌های اجتماعی کردند. این وقایع با هشتگ «اپل‌هم» در فضای مجازی شناخته می‌شود. 

کارکنانی که به دلیل اشتراک‌گذاری تجربیات خود اخراج شده‌اند، توضیح می‌دهند: به قوانین شرکت احترام می‌گذاریم و هرگز اطلاعات محرمانه شرکت را در فضای مجازی منتشر نکرده‌ایم بلکه تجربه‌های تلخ خود در محیط کار را به اشتراک گذاشته‌ایم. در حال حاضر، این مسائل نسبت به برهه‌های زمانی دیگر اهمیت بیشتری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز