خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران شهرداری«آبژدان» از انباشت مطالبات مزدی/ مسئولان صدایمان را نمی‌شنوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۸۴۸

کارگران پیمانی شهرداری «آبژدان» واقع در شهرستان اندیکا در استان خوزستان حدود ۲۰ ماه دستمزد و ۱۱ ماه حق بیمه پرداخت نشده، دارند.

جمعی از کارگران شهرداری آبژدان در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از حدود ۲۰ ماه مطالبات مزدی و ۱۱ ماه حق بیمه پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران؛ در شهرداری آبژدان حدود ۵۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند که از اسفند سال ۹۷ حدود ۲۰ ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. علاوه بر مشکلات معیشتی‌ ناشی از عدم دریافت حقوق، مطالبات بیمه‌ای آنها به تامین اجتماعی باعث شده، خود و خانواده‌هایشان در زمینه دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی دچار مشکل شوند.

به گفته کارگران؛ علارغم پیگیری‌های مکرر آنها برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران که در بخش‌های مختلف شهرداری «آبژدان» کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! مدیران شهری می‌گویند، افزایش نیرو داریم و این افراد در هر دوره از برگزاری انتخابات شورای شهر به صورت غیر قانونی و بی‌ضابطه جذب شهرداری شده‌اند بنابراین درآمد شهرداری برای پرداخت حقوق به نسبت تعداد نیروی کار همخوانی ندارد.

طبق اظهارات این کارگران؛ شهرداری «آبژدان» دارای درآمد پایدار نیست و یکی از منابع درآمدی آن از راه دریافت ارزش افزوده و عوارض شهری تامین می‌شود. اما عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ناچیزی است که نه تنها کفاف هزینه‌های جاری شهرداری را نمی‌دهد بلکه جوابگوی حقوق کارگران هم نیست از همین رو شهرداری در پرداخت حقوق کارگران ناتوان است.

به گفته این کارگران؛ با گذشت حدود یک ماه از نیمه دوم سال (۱۴۰۰) انتظار داریم مسئولان موضوع معوقات مزدی کارگران شهرداری آبژدان در شهرستان اندیکا را پیگیری کنند.

کارگران این واحد شهری در خاتمه اظهار کردند: ما کارگرانِ پیمانکاریِ شهرداری آبژدان تقریبا بی‌پناه‌ترینِ گروه از کارگران شهرداری‌های استان خوزستان هستیم که حتی برای دریافتِ مطالباتِ مزدی و حق بیمه‌ی خود دستمان به جایی بند نیست از این رو از مسئولان بالادستی درخواست داریم صدایمان را بشنوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز