خبرگزاری کار ایران

در کرمان مطرح شد؛

کسری منابع بیمه کارگران ساختمانی نیازمند اقدام موثر مجلس/ وجود ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی فعال

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۱۰

رئیس انجمن کارگران ساختمان کشور به همراه رئیس و اعضای هیات مدیره این انجمن در استان کرمان با مدیرکل تامین اجتماعی کرمان در راستای تعامل و همکاری و حل مسائل بیمه کارگران ساختمانی دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اکبر شوکت (رییس انجمن کارگران ساختمانی کشور و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) که به استان کرمان سفر کرده بود، با حسینی (مدیرکل تامین اجتماعی کرمان) در راستای پیگیری و حل مسائل و مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی گفتگو نمود. 

در این دیدار رئیس انجمن کارگران ساختمانی کشور هدف از تشکیل انجمن کارگری در استان را درک بهتر مشکلات کارگران ساختمانی و ارتباط موثر با مقامات و مسئولین و رفع مشکلات کارگران بیان نمود و افزود: در کشور حدود ۴ هزار ۵۰۰ تشکل صنفی در حوزه کارگران ساختمانی به صورت فعال به حدود یک میلیون نفر کارگر صنعت ساختمانی ارئه خدمت می‌نمایند. 

او ضمن اعلام این موضوع که در کشور حدود هشتصد هزار کارگر ساختمانی فعال و ۱۳۰ هزار نفر بازنشسته عضو سازمان تامین اجتماعی هستند، بیان داشت: با همراهی و همکاری این سازمان در سالیان گذشته توانستیم در راستای آموزش این عزیزان در بحث ایمنی کار اقدامات موثری را انجام دهیم. سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان است و ما وظیفه داریم نسبت به آینده این سازمان و مسائل و مشکلات آن حساس باشیم. 

شوکت ضمن تقدیر از مدیرکل تامین اجتماعی استان و روسای ادارت و شعب که همکاری بسیار خوبی با انجمن‌های کارگران ساختمانی داشتند، تصریح نمود: آرزومندیم به زودی با رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و قانونی شدن آن از سوی مجلس شورای اسلامی شاهد این باشیم برای این قشر زحمت کش کار بزرگی صورت پذیرد. 

در ادامه مدیرکل تامین اجتماعی کرمان با اشاره به این مطلب که در استان کرمان ۱۶۰ هزار نفر بیمه شده به صورت توافقی عضو این سازمان هستند، بیان داشت: از این تعداد ۳۰ هزار نفر به عنوان کارگران ساختمانی و با اخذ ۲۰ درصد حق بیمه از محل صدور پروانه‌های ساختمانی و با همراهی و پرداخت مابقی حق بیمه توسط خود کارگران صنعت ساختمانی حق بیمه این این برزگواران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. 

حسینی در ادامه با تائید صحبت‌های ریاست انجمن کارگران ساختمانی افزود: با توجه به کسری منابع در بحث بیمه کارگران ساختمانی قطعا با اقدام موثر مجلس شورای اسلامی در تصویب مصوبات بیمه‌ای و رفع مشکلات بیمه‌ای این قشر زحمتکش شاهد اقدامی انقلابی برای اقشار ضعیف جامعه خواهیم بود. 

او در پایان خطاب به همکاران خود بیان کرد: حضور کارگران ساختمانی این قشر محروم و ضعیف جامعه در این سازمان برای ما خیر و برکت محسوب می‌شود. شما نیز در راستای تعامل و با انجمن‌های کارگران ساختمانی و اجرای صحصیح قانون همکاری لازم را داشته باشید تا حقی از این عزیزان ضایع نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز