خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در نشست تخصصی با جامعه نابینایان کشور مطرح کرد؛

اجرای قوانین مربوط به معلولین را پیگیری قانونی و قضایی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۶۹۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرای قوانین و مقررات مربوط به جامعه معلولین پیگیری قانونی و قضایی می‌کنیم، خواهش نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی در نشست تخصصی با جامعه نابینایان کشور و انجمن‌های فعال در امور نابینایان که به مناسبت روز عصای سفید و با حضور قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد تاکید کرد: چنین روزهایی شعائرالله است. روز عصای سفید، روز یادآوری حقوق و تکالیف است چنانکه در ادبیات دینی آمده؛ تکالیفی برای افراد دارای معلولیت، بر گردن دیگر افراد قرار داده شده است که در نظامات حقوقی و اخلاقی جامعه باید نهادینه، پیاده‌سازی و اجرا شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: در ارتباط با نابینایان به صورت اخص و جامعه معلولان به صورت اعم، چند کار را پیگیری خواهیم کرد. در نخستین اقدام، یک گزارش ملی از مدیران و دستگاه‌هایی که مسئولیتی در راستای تحقق حقوق افراد دارای معلولیت دارند، تهیه می‌کنیم.

عبدالملکی تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور، مسئول است تا یک گزارش ملی، براساس تمام مفاد قانونی و مقرراتی که خارج از دولت گذرانده شده برای حمایت و احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در حوزه اشتغال، مناسب‌سازی و… تا پایان آذرماه جاری تهیه و منتشر کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تذکرات لازم را به خود دستگاه با رونوشت به ریاست جمهوری ارائه می‌کنیم، خطاب به همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول، اذعان کرد: فروردین ماه ۱۴۰۱، گزارش دیگری تهیه خواهد شد که خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌کنیم و علاوه بر آن کم و کاستی را به مراجع قضایی اعلام خواهیم کرد.

عبدالملکی، با اشاره به ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر الزام رعایت سهم ۳ درصدی استخدام آنان در دستگاه‌های دولتی و عمومی، تصریح کرد: تبصره دوم این قانون، تکلیف متخلفان را روشن کرده است؛ «متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذی‌صلاح به مجازات تعزیری جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۲، انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بسترسازی برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی و مردم در حوزه افراد دارای معلولیت، اقدام دوم خواهد بود که پس از ثمربخشی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی، ادامه داد: مگر نه اینکه در دوران پاندمی کرونا مردم حق خود را ایفا کردند و با شرکت در پویش کمک‌های مومنانه، هزاران میلیارد تومان جمع‌آوری و اقدامات بزرگی صورت گرفت، در ارتباط با جامعه معلولان نیز این روال برقرار است و ما در حاکمیت و دولت باید بسترسازی کنیم تا این مهم صورت پذیرد. همه این افراد به نمایندگی از ۸۵ میلیون نفر ایرانی تلاش می‌کنند خدماتی را به جامعه عزیز و کریم معلول کشور ارائه دهند، امیدوارم برای توفیقات بیشتر نظام جمهوری اسلامی بتوانند خدمات بهتری در خور و شأن جامعه معلولین ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز