خبرگزاری کار ایران

احکام بازگشت به کار دو کارگر اخراجی مجتمع هفت تپه صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۵۰۰

دو کارگر اخراج شده مجتمع نیشکر هفت تپه از سوی هیات حل اختلاف اداره کار شهرستان شوش، پس از حدود سه سال، رای بازگشت به کار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اطلاعات برخی منابع کارگری، هیات حل اختلاف اداره کار شهرستان شوش صبح امروز شنبه (۲۳ مهر ماه) در راستای بررسی شکایت و تجدیدنظرخواهی دو نفر از کارگران اخراج شده مجتمع کشت و صنعت هفت تپه (ایمان اخضری و محمد خنیفر)، رای بازگشت به کار صادر کرده است.

به گفته این کارگران، کارگرانی که در این پرونده حقوقی برای آن‌ها رای بازگشت به کار صادر شده بصورت میانگین ۵ تا ۱۰ سال سابقه کاری در این مجتمع را داشته‌اند که به اتفاق سه نفر دیگر از همکاران خود به دلیل حضور در اعتراضات کارگری سال ۹۸ به صورت دست‌جمعی اخراج شدند.

ظاهرا این افراد در ارتباط با نارضایتی‌های صنفی که بعد از تغییر مدیریت مجتمع کشت وصنعت هفت تپه در میان کارگران این مجموعه به وجود آمده بود، توسط کارفرما تعدیل می‌شوند.

از قرار معلوم وضعیت شغلی اسماعیل بخشی، سالار بیژن‌پور و عظیم سرخه باگذشت حدود سه سال هنوز مشخص نیست.

برپایه این اطلاعات هویت کارگران اخراج شده‌ای که طی این مدت پیگیر بازگشت به کار خود بوده‌اند «محمد حنیفر» و «ایمان اخضری» اعلام شده است که هر دو نفر آن‌ها از طریق طرح شکایتی در هیات حل اختلاف اداره کار شهرستان شوش خواستار بازگشت به کار سابق خود در مجتمع نیشکر هفت تپه می‌شوند.

بر اساس رای صادره؛ مرجع رسیدگی کننده به شکایت این دو کارگر در اداره کار شوش (هیات حل اختلاف) با این استدلال که «اخراج این دو کارگر بی‌دلیل بوده است و باید به کار سابق باز گردند» برایش رای بازگشت به کار صادر کرده است.

در عین حال شایعاتی به نقل از برخی کارگران این واحد صنعتی و کشاورزی گفته می‌شود که نامه بازگشت به کار این دو کارگر در حالی صادر شده که پیش از این آنها عنوان کرده‌اند هیچ گونه شکایتی از کارفرما در اداره کار ثبت نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز