خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری اندیمشک هنوز حقوق سال ۹۹ را دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۱۶

کارگران شهرداری اندیمشک از تاخیر ۱۱ ماهه در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته آنها، پرداخت حقوق کارگران این مجموعه از آبان ماه سال گذشته به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری اندیمشک از مهرماه سال گذشته حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفت و اضافه کرد: دریافت حقوق با نرخ دستمزد سال گذشته به هیج وجه با گرانی‌های افسارگسیخته سال جاری سنخیت ندارد.

یکی از کارگران با بیان اینکه با احتساب مهر ماه، ۱۱ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: چرا ما باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؟ شهرداری اندیمشک در حالی ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز همانند شورای شهر هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند که هر ماه اقدام به ساخت و ساز انواع پروژه‌های غیرضروری و زیباسازی در شهر می‌کنند.

این کارگر واحد خدماتی در ادامه گفت: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ حقوق نگرفته‌ایم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری باید تا بهمن و اسفند صبر کنیم.

وی ضمن بیان اینکه مدیران شهری هیچ برنامه‌ای برای مدیریت شهر و افزایش منابع در آمدی آن ندارند، افزود: با این شیوه هر کسی توانایی مدیریت شهر که فقط با استفاده از درآمد پایدار شهرداری‌ها و مالیات بر ارزش افزوده اداره می‌شود و بخش دیگری نیز ازسوی دولت هر ماهه به صورت روتین به حساب شهرداری پرداخت می‌شود، را دارد.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانیم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را کامل به کارگران بپردازد، افزود: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد کارگران بوجود آمده ناشی از مدیریت شهرداری است. متاسفانه شهردار سابق و اعضای شورای قبلی شهر اندیمشک برای جبران کمبودهای مالی اهیچ اقدامی مثبت برای تامین منابع مالی پایدار در شهرداری انجام نداده‌اند.

کارگران مجموعه اخیر از کمبود امکانات و ایمنی کار نیز گلایه دارند. این کارگر گفت: در فصل گرما دراندیمشک که دمای هوا به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد بدون هیچ امکاناتی کار می‌کنیم و برخی مواقع همکاران از شدت گرما تا پای مرگ پیش می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز