خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وزارت کار جایگاه تشکل‌های کارگری را تقویت کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۹۸۴

دبیر خانه کارگر شهر ری گفت: تشکل‌های کارگری نقطه اتصال کارگران با کارفرمایان و دولت به حساب می‌آیند بنابراین از وزارت کار درخواست داریم جایگاه تشکل‌های کارگری را تقویت کند.

علی ترکاشوند با بیان اینکه تقویت جایگاه تشکل‌های صنفی کارگری موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه، قراردادهای کار و حل مشکلات بنگاههای اقتصادی و حتی مطالبات کارفرمایان از دولت نقش بسزایی دارند.

به گفته وی؛ همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری به نفع کارگران و در بعد وسیع‌تر به نفع چرخه تولید و اقتصاد کشور است.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت فعلی تشکل‌های کارگری، نسبت به اثرات منفی و مخرب کمرنگ شدن نقش تشکل‌های کارگری در تصمیمات کلان اقتصادی کشور هشدار داد و افزود: در هر واحد تولیدی یا صنعتی که نهادهای کارگری جایگاه واقعی خود را پیدا کرده‌اند؛ مشکلات کارگران آنجا به حداقل رسیده و نمایندگان کارگری در حکم بازوان اجرایی کارفرمایان عمل کرده‌اند.

دبیر خانه کارگر شهر ری با بیان اینکه تشکل‌های کارگری مطالبات کارگران را در قالب قوانین و مقررات پیگیری می‌کنند و هرگونه بی‌توجهی به این نهادها لطمه زدن به روند تولید و بی‌انگیزگی نیروی کار به حساب می‌آید، گفت: به مراتب دیده شده موانع و محدودیت‌های نمایندگان کارگری برای پیگیری مشکلات کارگران در واحدهای تولیدی و سایر مجامع سه جانبه باعث افزایش مشکلات کارگران شده است.

او اضافه کرد: در مجموعه‌های تولیدی و بنگاه‌هایی که همراهی و تعامل نزدیک میان کارگر و کارفرما برقرار است و بیان مشکلات و مطالبات در سایه همدلی صورت می‌گیرد، اختلافات کارگری و کارفرمایی دیده نمی‌شود و نیروهای کار در محیطی به دور از تنش و درگیری و با حس آرامش و امنیت به کار و تولید می‌پردازند.

ترکاشوند همچنین اظهار داشت: تشکل‌های کارگری امین و معتمد کارگران و مشاوران صادق کارفرمایان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی هستند لذا جامعه کارگری از مسئولان وزارت تعاون و کار به عنوان متولیان خود انتظار دارند تمام تلاش خود را درجهت تقویت تشکل‌های کارگری بکار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز