خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران پیمانکاری «مبین» ادامه دارد/ کارگران خواهان رسیدگی از سوی مدیران هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۳۱۹

۲۱ روز از اعتراض کارگران «شرکت پیمانکاری شرکت راه‌سازی و معدنی مبین» از پیمانکاران دست اول شرکت ملی صنایع مس ایران می‌گذرد اما مدیران این شرکت تمایلی برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران «شرکت پیمانکاری شرکت راه‌سازی و معدنی مبین» از پیمانکاران دست اول شرکت ملی صنایع مس ایران نسبت به بی‌توجهی مدیران این شرکت به خواسته‌های خود معترض هستند و از آن‌ها می‌خواهند به پای میز مذاکره بنشینند.

مبین، مسئولیت معدن «میدوک» شهر بابک استان کرمان را برعهده دارد. مسائل و مشکلاتی سبب ایجاد اختلاف میان مدیران شرکت پیمانکاری و کارگران شده، یکی از موارد اختلاف کارگران و پیمانکار، اخراج ۷ نفر از نیروها و درگیری میان کارگران و یکی از مدیران معدن است که به دلیل این درگیری و آسیب دیدن مدیر، ۴ نفر از کارگران بازداشت شدند.

پس از شدت گرفتن تنش‌ها، نمایندگان کارگران با اردشیر سعدمحمدی (مدیرعامل سازمان صنایع مس) در هفتم مهرماه دیدار می‌کنند و خواسته‌های خود را بیان می‌کنند. مدیرعامل صنایع مس از رسیدگی به خواسته کارگران ظرف ۱۰ روز خبر می‌دهد.

کارگران گفتند: ۲۱ روز است که دست از کار کشیده‌ایم و خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. هیچ یک از مسئولان شرکت حاضر به مذاکره و شنیدن خواسته‌ها نیستند. آن‌ها یکبار به شهر بابک آمدند اما حاضر نشدند تا با نماینده کارگران گفتگو کنند. ترجیح می‌دادیم تا مدیرعامل شرکت مبین در جمع کارگران حاضر شود و خواسته‌ها را بشنود. مسئولان شهر و شورای تامین از رسیدگی به خواسته‌هایمان وعده می‌دهند اما مدیران شرکت مبین هیچ تمایلی به حل مشکلات ما ندارند.

آن‌ها درباره پیگیری موضع از سوی سازمان مس گفتند: بازرس سازمان صنایع مس در کارگاه حاضر شد و تمامی موارد را بررسی و گزارشی مکتوب تهیه کرد. اگرچه این بازرسی بیشتر برای رسیدگی به تجهیزات و ایمنی بود اما به صورت شفاهی اعلام کرد که امکانات رفاهی موجود در کارگاه منسوخ شده است.

به گفته منابع خبری؛ ۲ نماینده کارگری از معدن شهر بابک به کارگاه دیگری منقل شده‌اند که هیچ ارتباطی با وضعیت آن‌ها ندارد.

کارگران اظهار داشتند: به نظر می‌رسد که این معدن ولو با داشتن درآمدی هنگفت برای این شرکت پیمانکاری اهمیتی چندانی ندارند. مدیران شرکت تلاش می‌کنند تا از این شرایط و اعتراض کارگران استفاده کنند و آن‌ها را عامل تعطیلی همیشگی کارگاه معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز