خبرگزاری کار ایران

توضیح روابط عمومی شرکت نظم آفرینان صنعت سهند پیرامون یک خبر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۸۴۰

روابط عمومی شرکت نظم آفرینان صنعت سهند به خبر «مشقات سنگین کارگران اسکله، تخلیه و بارگیری/ کار در ارتفاع بدون حق ارتفاع و طبقه‌بندی مشاغل و رفت و آمد با مینی‌بوس‌های زهوار در رفته» پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، متن توضیحات شرکت نظم آفرینان صنعت سهند به شرح زیر است:

با عنایت به خبر درج شده در آن خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۰۲۵۶ مورخ چهاردهم مهر ماه سال جاری تحت عنوان (مشقات سنگین کارگران اسکله، تخلیه و بارگیری/ کار در ارتفاع بدون حق ارتفاع و طبقه‌بندی مشاغل و رفت و آمد با مینی‌بوس‌های زهوار در رفته) و نام بردن از این شرکت در خبر فوق‌الذکر جوابیه زیر ارسال می‌گردد؛ لذا مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی در آن پورتال خبری درج گردد.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره) در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد۲۴ درصدی بوده است. یکی از دلایل اصلی این امر سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در خصوص افزایش واردات کالای اساسی (عمدتا بدلیل خشکسالی) و به تبع آن افزایش تعداد کشتی‌های ورودی به بندر امام خمینی (ره) که بندر کانونی غلات کشور شناخته می‌شود، می‌باشد.

به عنوان مثال می‌توان به افزایش واردات جو (٪۱۰۰) سویا (٪۵۶۰) دانه روغنی (٪۶۷) در شش ماه نخست سال جاری اشاره نمود.

در این راستا شرکت سهند با توجه به تجارب و سابقه فعالیت خود و نیز رصد مستمر کشتی‌های در انتظار لنگرگاه توانسته است با آینده نگری و پیش‌بینی‌های مناسب، تمهیدات لازم را در نظر گرفته و نسبت به تأمین نیازمندی‌ها و آماده بکاری تجهیزات اقدام نماید تا تخلیه کالای اساسی کشور با مشکل و اختلال مواجه نشود.

عامل مهم دیگر در رشد تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی (ره)، افزایش آماده بکاری تجهیزات بوده است بطوری که میانگین درصد آماده بکاری تجهیزات موجود در ترمینالهای تحت اختیار شرکت نظم آفرینان صنعت سهند نسبت سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش داشته و این امر مرهون سیاست‌ها و تلاش‌های شرکت جهت تأمین قطعات از کانال‌های ارتباطی خود و با هزینه زیاد بوده است. ذکر این نکته ضروری است که تأمین قطعات و لوازم یدکی تجهیزات از طریق تأمین ارز آزاد انجام می‌شود، در حالی که تعرفه ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به صورت ریالی می‌باشد، لیکن «عدم وجود تعرفه مناسب در تخلیه غلات و نیز افزایش مستمر نرخ ارز»، هیچگاه مانع از پرداخت به موقع حقوق و مزایا به پرسنل، تامین لوازم حفاظت فردی و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در بنادر نشده و شرکت سهند با عمل به تعهدات قراردادی خود نسبت به انجام وظیفه محوله همواره توجه و اهتمام داشته است.

به جهت بالابردن راندمان کار و کاهش خستگی پرسنل ناشی از کار در ارتفاع، اپراتور تجهیزات تنها ۶ ساعت در روز کار می‌کنند و حقوق و مزایای ۱۲ ساعت را دریافت می‌کند که متأسفانه در محافل خبری و کانون‌های کارگری از این موضوع سخنی به میان نمی‌آید.

اقدامات شرکت در دو سال اخیر و در شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی کرونا نیز علیرغم صرف هزینه‌های مضاعف، انعطاف‌پذیری مدیران و انطباق خود با شرایط را نشان می‌دهد که غالبا نادیده گرفته می‌شود. تغییر شیفت‌های پرسنل عملیاتی از ۲ شیفت به ۴ شیفت و پرداخت اضافه کاری علیرغم دور کاری و کاهش ساعت کاری، توسعه و نوسازی محل‌های استراحت کارکنان جهت رعایت فاصله اجتماعی، خرید و توزیع مستمر اقلام بهداشتی و حفاظت فردی تنها بخشی از موارد انجام شده می‌باشد.

در حال حاضر این شرکت با پرداخت بالاترین حقوق و مزایا در بندر امام خمینی (ره)، انعقاد قراردادهای بلند مدت، ثبات شغلی و پرداخت چندین مرحله پاداش با مبالغ قابل توجه در طول سال علاوه بر حقوق و مزایای ماهانه، تلاش نموده است تا پرسنل از وضعیت معیشتی مناسب برخوردار بوده و با آرامش به کار خود بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز