خبرگزاری کار ایران

پرداخت مزد زیر حداقل به کارگران شهرداری باشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۸۱۱

منابع کارگری در استان کهگیلویه و بویراحمد از رعایت نشدن حداقل‌های قانونی کار درقبال تعدادی از کارگران پیمانی شاغل در بخش خدمات شهرداری «باشت» خبر دادند.

برخی فعالان کارگری در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: تعدادی از کارگران پیمانی شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری باشت علاوه بر آنکه دستمزدی مطابق آنچه قانون کار و شورای عالی کار مصوب می‌کند، دریافت نمی‌کنند بلکه پرداخت حق بیمه آنها نیز به صورت ناقص انجام می‌شود.

یکی از کارگران شاغل در شهرداری باشت با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر هستیم که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار در بخش خدمات و فضای سبز مشغول کاریم، افزود: کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری باشت به نسبت آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده، بیشتر کار می‌کنند اما برخلاف قانون، میزان دریافتی‌شان زیر حداقل‌های قانونی است.

این کارگر شهرداری باشت درخصوص میزان دریافتی خود و سایر همکارانش گفت: میزان دریافتی کارگران پیمانکاری خدماتی شهرداری نیشابور هر ماه مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان است که این رقم با حداقل حقوقی که شورای عالی مزد در سال ۱۴۰۰تعیین کرده یعنی ۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان تطبیق ندارد.

وی با بیان اینکه کارگران خدماتی روزی هشت تا ۱۲ ساعت کار می‌کنند، در ادامه گفت: هر ماه کارفرما بعد از پرداخت یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان به عنوان دستمزد ماهانه از ما کارگران رسید دریافت می‌کند و ما برای پیگیری حق قانونی خود هیچ سند و مدرکی نداریم.

به گفته این کارگر؛ با تغییراتی که در مدیریت شهری باشت رخ داده ما کارگران انتظار داریم به مشکلات ما کارگران که در نتیجه بی‌توجهی روز به روز بیشتر شده رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: در این خصوص مشکلات خود را به صورت حضوری به مسئولان شهرداری، شورای شهر و برخی مسئولان دیگر انتقال داده‌ایم اما در عمل هیچ تغییری صورت نگرفته است.

در این زمینه لطف الله موسوی (شهردار باشت) به سایر رسانه‌ها گفته است: به مرورپس از بازنشسته شدن نیمی از کارگران شهرداری باشت، از سه سال پیش حدود ۵۰ کارگر بعداز طی مراحل مناقصه و تامین منابع مالی ۱۳۰ میلیون تومانی با قرارداد یکساله یک شرکت پیمانکار واگذار شده‌اند.

به گفته وی؛ دریافت مزد پایین‌تر از مصوبه شورای عالی کار، ناقص بودن بیمه تامین اجتماعی از عمده مشکلات کارگران قرارداد شرکتی شهرداری باشت است که با توجه به کمبود نیرو از مسوولان انتظار می‌رود برای تبدیل وضعیت این نیروها تلاش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز