خبرگزاری کار ایران

عیدعلی کریمی مطرح کرد؛

ناکافی بودن امکانات مراکز ملکی تامین اجتماعی در قزوین/ در صورت تکرار تخلف اسامی پزشکان را رسانه‌ای می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۶۷۲

نشست کمیته بیمه و درمان استان قزوین با حضور مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین و سایر تشکل‌های کارگری در ساختمان مدیریت درمان استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر خانه کارگر قزوین با بیان اینکه در نشست کمیته بیمه و درمان استان قزوین درباره مشکلات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بخش درمان بحث و گفتگو شد، گفت: هنوز شاهد مشکلات متعددی در بخش درمان تامین اجتماعی هستیم و بیمه شدگان با مشکل روبرو هستند. بنابراین انتظار داریم مدیریت درمان پیگیر حل این مشکلات باشد تا به مرور برطرف شوند.

این فعال کارگری با قدردانی از کلیه کارکنان بخش درمان تامین اجتماعی که از بدو شیوع ویروس کرونا خدمات مضاعفی را برا نجات جان مردم متحمل شده‌اند، در ادامه گفت: امکانات مرکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قزوین پاسخگوی نیاز بیمه‌شدگان نیست.

این فعال کارگری از انتقال غیرقانونی بیماران از مراکز در مانی تامین اجتماعی به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: برخی پزشکان در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود هدایت می‌کنند تا از آن‌ها هزینه‌های بالاتری دریافت کنند.

کریمی با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی حیاط خلوت پزشکان متخلف شده است، اضافه کرد: متاسفانه همزمان با شدت گرفتن ویروس کرونا، گزارش‌هایی از جانب برخی بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بعد از مراجعه به بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی، به بخش خصوصی بازگردانده می‌شوند و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

او افزود: در واقع این پزشکان متخلف بعد از استفاده از امکانات کامل تجهیزاتی و آزمایشگاهی بیمارستانهای تامین اجتماعی همانند رازی قزوین درنهایت برای درآمد بیشتر بیمار را به مطب‌های و مراکز خصوصی درمانگاهی خود انتقال می‌دهند.

این فعال کارگری با درخواست از معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری این موضوع گفت: پزشکان بیمارستان‌های تامین اجتماعی اجازه ندارند به خاطر داشتن بیمه تکمیلی؛ بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود ارجاع دهند. این کار ممنوع است و در صورت تکرار و ادامه این روند مجبوریم از طریق رسانه‌ها نام پزشکان متخلف را منتشر کنیم و چون پیشتر نسبت به این موضوعات تذکرهای متعدد داده شده است.

کریمی یادآور شد: از مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تقاضامندیم طلب بیمارستان‌های خصوصی و دولتی را طبق روال سازمانی پرداخت و تسویه کند تا مبادا از پذیرش بیماران بیمه شده تامین اجتماعی خوداری کنند.

کریمی همچنین تاکید کرد: سالهاست آزمایش‌های ادواری برای کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی قزوین انجام نمی‌شود در این خصوص هم درخواست پیگیری داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز