خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۵۹ کلاس آموزش ایمنی برای کارگران در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۶۶۲

رییس اداره بازرسی کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ کلاس آموزش ایمنی برای کارگران استان برگزار شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، محمد علیخانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ کلاس آموزش ایمنی برای کارگران استان برگزار شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

محمد علیخانی افزود: در این کلاس‌ها هزار و ۲۴۰ کارگر شرکت کرده و به مدت ۱۴۳ ساعت با آموزش‌های ایمنی در محیط کار آشنا شده اند. در سال گذشته ۱۳ کلاس ایمنی به مدت ۷۴ ساعت برای ۲۱۶ کارگر در استان برگزار شده بود.

وی با اشاره به نقش موثر این آموزش‌ها در کاهش حوادث ناشی از کار، گفت: در نیمه نخست امسال ۴۹ حادثه در واحدهای کار استان قزوین به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

علیخانی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۸۵ قانون کار، رعایت دستورالعمل‌های شورای عالی حفاظت فنی و وزارت بهداشت جهت صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور ضروری است و باید در تمامی کارگاه‌ها و توسط کلیه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از محیط‌های کار به منظور صیانت از نیروهای انسانی، افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته، یک هزار و ۲۷۲ فقره بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار استان صورت گرفته بود که این رقم در نیمه نخست امسال با ۴۱.۰۴ درصد افزایش به یک هزار و ۷۹۴ مورد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز