خبرگزاری کار ایران

اعتراض به پرداخت نامنظم حقوق و اجرا نشدن طرح تجمیع کارگران راه‌آهن آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۶۲۳

کارگران ابنیه فنی ناحیه آذربایجان به نامشخص بودن وضعیت مطالبات معوقه خود اعتراض کردند.

منابع کارگری در راه‌آهن آذربایجان به خبرنگار ایلنا گفتند: گروهی از کارگران ابنیه فنی آذربایجان که در خطوط ریلی شهرستانهای سلماس، جلفا، آذرشهر، مرند و عجبشیر شاغل هستند در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه دست به اعتراض صنفی زدند.

این کارگران از روز شنبه (۱۷ مهرماه) تاکنون علارغم حضور در محل کار خود از انجام کار خودداری می‌کنند.

به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها از مرداد ماه به تاخیر افتاده و درخواست آن‌ها تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی و بیمه‌ای است.

این کارگران که به رویه پرداخت حقوق خود نیز معترض هستند، در تشریح وضعیت پرداخت حقوق خود گفتند: جدا از دو ماه معوقات مزدی، به شرایط نامعلومی که برای وصول سایر مطالباتمان در آن گرفتاریم، اعتراض داریم.

کارگران ابنیه فنی آذربایجان در ادامه افزودند: علارغم حقوق، پرداخت معوقات بیمه‌ای، اجرای طرح همسان‌سازی و تجمیع هنوز برای کارگران ابنیه فنی آذربایجان ممکن نشده است.

به ادعای کارگران؛ عموم مشکلات از زمان واگذاری خطوط ابنیه فنی آذربایجان پیش به «بخش خصوصی» شروع شد تا جایی که امروز کارگران در شرایط ناعادلانه و سخت، کار و امرار معاش می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران؛ در نتیجه حضور پیمانکاران در راه‌آهن هر ماه حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود و کارگران فاقد امنیت شغلی بوده و در صورت اخراج؛ هیچیک از آن‌ها امکان پیگیری مطالباتشان را ندارند.

کارگران گفتند: متاسفانه علیرغم درخواست‌های ما هنوز هیچیک از مطالبات برای کارگران ابنیه فنی اجرایی نشده است. به عنوان نمونه سالهاست پیگیر اجرای طرح تجمیع برای همه کارگران پیمانکاری هستیم اما هنوز مسئولان تن به اجرای آن نداده‌اند.

به گفته کارگران؛ اجرای طرح تجمیع به موضوع یکسان‌سازی حقوق و شرایط کار  بهتر برای همه کارکنان منجر می‌شود و در عین حال نظارت و اجرای قانون را تسهیل می‌نماید.

آن‌ها در ادامه افزودند: کارگران راه‌آهن آذربایجان به عنوان نگهدارنده و تعمیرات خطوط ریلی در شرایط سخت مشغول کارند. بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن که امنیت قطارهای مسافربری و باربری را تامین می‌کند نباید به شرکت‌های خصوصی که حتی در پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مالی روبرو هستند، واگذار شوند چراکه آن‌ها در تهیه قطعات و وسایل نگهداری از لحاظ منابع مالی دچار مشکل هستند و امکان تهیه آن‌ها را ندارند، با این وجود اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری دولت و راه‌آهن تامین شود.

به گفته یکی از کارگران؛ در نتیجه حضور پیمانکاران در راه‌آهن هر ماه حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود و کارگران فاقد امنیت شغلی بوده و در صورت اخراج؛ هیچیک از آن‌ها امکان پیگیری مطالباتشان را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز