خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری سی سخت برای وصول یکسال حقوق معوقه/ نهادهای دولتی بدهی‌های خود را بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۳۶۴

کارگران شهرداری سی سخت خواستار توجه جدی مسئولان به مشکلات معوقات مزدی یکساله گذشته خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد که بیشتر آن‌ها در بخش‌های خدماتی و فضای سبز مشغول کارند؛ از مهر ماه سال گذشته (۹۹) حقوق خود را دریافت نکرده‌اند به همین دلیل از مسئولان درخواست دارند با وصول بدهی‌های شهرداری از نهادهای دولتی و خصوصی حداقل بخشی از مطالبات عقب‌افتاده آن‌ها را بپردازند.

کارگران می‌گویند: همه مسئولان از وضعیت کارگران و مشکلات مالی شهرداری سی سخت باخبرند و می‌دانند که شهرداری امکان دریافت طلب‌های معوقه خود را بابت عوارض از برخی نهادهای دولتی و خصوصی و حتی برخی اشخاص حقیقی ندارد بنابراین باید کمک کنند این مطالبات هرچه سریعتر پرداخت شود.

کارگران با بیان اینکه شهرداری فقط بابت عوارض چندین میلیارد تومان از چند نهاد دولتی و خصوصی مستقر در این شهر و برخی اشخاص حقیقی طلبکار است که هیچ کدام از آن‌ها با نفوذی که دارند حاضر به پرداخت طلب خود به شهرداری نیستند، می‌افزایند: اگر شهرداری طلب‌های معوق خود را وصول کند توانایی پرداخت یکجای همه معوقات مالی و بیمه‌ای کارگران را خواهد داشت.

کارگران شهرداری سی سخت خواستار آن هستند تا مدیریت شهر (که هم اکنون با سرپرستی اداره می‌شود) در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشد.

آن‌ها می‌گویند: اگر قرار است مشکلات استمرار داشته باشد با توجه به وضعیت فعلی شهر زلزله زده سی سخت ما کارگران هم چاره‌ای جز در پیش گرفتن اعتراضات صنفی نخواهیم داشت. و در صورت بی‌توجهی به مشکلاتمان، تصمیم داریم اسامی ارگان‌ها، نهادهای دولتی و برخی اشخاص حقیقی بدهکار عوارض شهرداری سی سخت را رسانه‌ای کنیم.

حمید جهان فکر (سرپرست شهرداری سی سخت) درباره کم و کیف مطالبات کارگران این شهرداری به ایلنا می‌گوید: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است. کاهش درآمد شهرداری سی‌سخت از سال ۹۲ تا ۹۳ به مرور اتفاق افتاده است به همین دلیل هم اکنون کارگران یکسال معوقات مزدی مواجه‌اند.

به گفته وی؛ اکثر شهرهای کوچک با جمعیت زیر ده هزار نفر از جمله سی سخت با مشکل تامین منابع مالی روبرو هستند و درآمد ناچیز آن‌ها جدا از پرداخت حقوق کارگران حتی جوابگوی هزینه‌های جاری شهرداری نیست. این درحالی‌است که بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری سی‌سخت از دریافت عوارض تامین می‌شود که آنهم به دلیل کاهش میزان ساخت و ساز به حداقل کاهش یافته است.

جهان فکر در ارتباط با بدهی برخی نهادهای دولتی به شهرداری می‌گوید: شهرداری هم بدهکار است هم طلبکار. یکی از بزرگترین طلبکاران شهرداری سازمان تامین اجتماعی است که در حال حاضر فشار زیادی را برای وصول طلب خود به شهرداری وارد می‌کند. در عین حال طلبهای زیادی از چند نهاد دولتی و خصوصی داریم که ناچاریم برای پاسخگو بودن به طلبکاران همانند تامین اجتماعی و کارگران و هزینه‌های جاری شهرداری طبق ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها اقدام به وصول طلب‌های شهرداری کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تصمیم جدی برای شهرداری‌های مستقر در شهرهای کوچک بگیرد، می‌افزاید: شهرداری سی سخت دارای پتانسیل‌های خوبی برای کسب درآمد است اما مشکلات مالی و فشار برخی دستگاه‌های طلبکار مانع از هر اقدامی می‌شود.

جهان فکر در ارتباط با منابع درآمدی شهرداری سی‌سخت برای پرداخت حقوق کارگران اظهار می‌کند: شهرداری فاقد در آمد پایدار برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر است اما باید این اتفاق بیفتد. پیگیری‌های زیادی در ارتباط با تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران از مسئولان و ارگانهای مختلف انجام داده‌ایم و تعدادی از مسئولان هم وعده‌هایی برای کمک به شهرداری سی سخت داده‌اند که امیدواریم مثمرثمر واقع شود.

وی در پایان تاکید می‌کند: برای بهبود وضعیت شهرداری سی‌سخت، نیازمند حمایت مسئولان استانی و حتی کشوری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز