خبرگزاری کار ایران

پاسکاری ۲ هزار نیروی «حفاظت از جنگل‌های شمال»/ پرداخت نشدن ۴ ماه از معوقات و حق بیمه‌های قرق‌بان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۶۹۶

قرق‌بان‌ها و نیروهای حفاظتی قانون تنفس جنگل‌های شمال کشور، ۴ ماه از دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معوقات قرق‌بان‌ها و نیروهای حفاظتی قانون تنفس جنگل‌های شمال کشور، مربوط به ۴ ماه گذشته است که دولت باید محل اعتبار آن‌ها را پیش‌بینی و از طریق سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، پرداخت کند. 

با این حال، از زمان اجرای این قانون بارها پیش آمده که نمایندگان قرق‌بان‌‌ها و نیروهای حفاظت از جنگل، خود به تهران آمده‌اند و پیگیر دریافت معوقاتشان شده‌اند. 

به طور معمول، سازمان برنامه و بودجه محل اعتراض و پیگیری‌های حدود ۲ هزار قرق‌بان و نیروهای حفاظتی است اما سازمان جنگل‌ها باید پیگیر پرداخت بودجه‌ی لازم برای بروزرسانی معوقات باشد. 

این معوقات مربوط به ۲ ماه پایانی دولت دوازدهم و ۲ ماهی است که دولت سیزدهم بر سر کار آمده است. 

در این مدت حق بیمه‌های قرق‌بان‌ها و نیروهای حفاظتی هم پرداخت نشده است. این امر آن‌ها را برای استفاده از دفترچه بیمه‌هایشان دچار مشکل می‌کند. 

علوی‌نژاد (رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران) که در همین حال، نماینده‌ی کارگران قرق‌بان است، در این مورد، گفت: «مشخص نیست که چرا کارگران مجری حفاظت از جنگل‌ها را بین سازمان‌های مختلف پاسکاری می‌کنند و سرآخر هم منابع لازم برای پرداخت معوقات آن‌ها را فراهم نمی‌کنند.» 

وی افزود: «انتظار داریم که دولت سیزدهم در این مورد پایبند به تعهدات خود باشد و وقت کسانی را که جان خود را در این راه گذاشته‌اند، تلف نکند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز