خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای مطرح شد؛

انتظار جامعه بهداشت حرفه‌ای از معاون وزیر بهداشت/ سلامت کارگران و فصل چهارم قانون کار مورد توجه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۲۱۸

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران، در نامه‌‌‌‌ای به معاون بهداشتِ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار اجرای تعهدات این وزراتخانه به کادر بهداشت و عمل به تکالیف آن در «قانون کار» شد.

به گزارش ایلنا، «حسن اصیلیان مهابادی» ضمن تبریک انتصابِ «کمال حیدری» در مقام معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بخشی نامه‌ی خود، نوشت: «مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری به مناسبت گرامیداشت روز معلم و کارگر فرمودند: حمایت از کارگر فقط افزایش پایه حقوقی متناسب با افزایش تورم نیست؛ بلکه ارتقای سطح مهارت آموزی و تخصص کارگران، توجه به بیمه و بهداشت و درمان آنان، امنیت شغلی، برنامه‌ریزی برای مسکن کارگران و ایجاد روابط عادلانه میان کارگر، کارآفرین و دولت ابعاد دیگر موضوع حمایت از کارگر است. اگر می‌خواهیم از تولید ملی کشور حمایت کنیم باید از کارگران حمایت کنیم. این یک قلم مهم از پشتیبانی است. البته حمایت از کارگر حمایت از ثروت ملی است. اگر کارگر یک کشور با نشاط باشد ثروت ملی ایجاد می‌کند و این ثروت ملی آبرو برای کشور ایجاد می‌کند. اگر از کارگر حمایت کردند چنین اثراتی دارد.»

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران با اشاره به سوابق حیدری در حوزه بهداشت و همچنین سابقه تعاملات اجرایی، یادآور شد که «امیدوارانه در انتظار تحقق رسالت‌های آن معاونت محترم در حمایت از بهداشت حرفه‌ای و سلامت کارگری، جدیت، توجه و تلاش دوچندان در جهت مانع زدایی‌ها، تخصصی نمودن و گسترش بهداشت حرفه‌ای و ارتقای بهداشت کارگری، مطابق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با همکاری سایر مسئولین در تیم جدید وزارت بهداشت است.»  

اصیلیان مهابادی در بخش دیگری از نامه خود نوشت: «با توجه به وضعیت اقتصادی و شعار سال تعیین شده از جانب مقام معظم رهبری «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و ضمن توجه به شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سال ۲۰۲۱ از جانب ILO با مضمون «رفع موانع در توانمندسازی سیستم‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کشور با هدف تقویت و تاب‌آوری در مقابله با بحران‌های امروز و فردا» مبرهن است، حفظ توسعه پایدار و تولید کشور مستلزم نیروی کار سالم با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست و همچنین جامعه عمل پوشاندن به شرح وظایف وزارت بهداشت در قانون کار بالاخص فصل چهارم آن قانون جهت ارتقا، توسعه و تخصصی‌سازی بهداشت حرفه‌ای کشور است.»  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز