خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران معادن کرمان برای حذف پیمانکاران/ همسان‌سازی دستمزدها و طرح طبقه‌بندی را اجرایی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۸۲۶

تعدادی از کارگران شرکتی معادن ذغال سنگ پابدانا و زرند در استان کرمان، برای چندمین روز، تجمع اعتراضی برگزار کرده و بر درخواست خود مبنی بر حذف پیمانکاران تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران معادن خصوصی زغال سنگ پابدانا و شهرستان زرند کرمان، امروز (دوشنبه، 12 مهر) برای چندمین روز متوالی دست به اعتراض زدند و از حضور در محل کار خود امتناع کردند.

برخی کارگران معادن خصوصی زغال سنگ شهرستان زرند کرمان از حضور در محل کار خود امتناع کردند و تعدادی از کارگران شرکتی معادن پابدانا نیز به تبعیض در حقوق و مزایای دریافتی اعتراض کردند.

به گفته‌ی کارگران معادن خصوصی کرمان؛ نیروهایی که در کارگاه‌های دولتی کار می‌کنند چیزی حدود هفت تا هشت میلیون تومان دریافت می‌کنند اما کارگران بخش خصوصی و نیروهایی که زیر نظر پیمانکاران هستند، حداقل حقوق وزارت کار را دریافت می‌کنند. 

حاضران در اعتراض‌های اخیر، خواهان حذف پیمانکاران و بستنِ قرارداد مستقیم هستند؛ چراکه به گفته‌ی آن‌ها «این پیمانکاران دستمزد آن‌ها را متناسب با قراردادهای خود با کارفرمایان این معادن، پرداخت نمی‌کنند و سر و ته آن می‌زنند تا سود بیشتری به جیب بزنند. در واقع حق کارگر را به جیب خود می‌گذارند.» 

گفتنی است تلاش‌های «ایلنا» برای پیگیری موضوع از طرف یکی از پیمانکاران بی‌نتیجه ماند و او حاضر به پاسخگویی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز