خبرگزاری کار ایران

شش کارگر آب معدنی داماش تعدیل شدند/ کارفرما: کاهش فروش محصولات باعث بیکاری کارگران شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۵۰

کارگران آب معدنی داماش واقع در شهرستان رودبار از تعدیل شش نفر از همکاران خود از ابتدای مهر ماه جاری خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در کارخانه آب معدنی داماش که در شهرستان رودبار در استان گیلان واقع شده است، حدود ۴۶ کارگر مشغول به کارند که از ابتدای مهرماه جاری، شش نفر از آن‌ها پس از اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند.

از قرار معلوم؛ تعدیلی‌ها از کارگران قرارداد موقت کارخانه بوده‌اند که بعد از یک دوره فعالیت شغلی شش تا یکساله بیکار شده‌اند.

کارگران این واحد تولیدی می‌گویند: شرکت آب معدنی داماش که پیش از این متعلق به هلدینگ بانک ملی بود، از ماه‌های پایانی سال ۹۹به یک کارفرمای جدید واگذار شده است.

بنا بر ادعای کارگران؛ هر ساله با آغاز فصل سرما که تقاضا برای خرید آب معدنی کم می‌شود کارفرما اقدام به تعدیل تعدادی از نیروی کار می‌کند که آخرین آن آبان ماه سال گذشته بود که ۱۲ نفر از کارگران قراردادی کارخانه آب معدنی داماش به دلیل‌ عدم نیاز از سوی کارفرمای سابق بیکار شدند.

این کارگران با یادآوری اینکه هنوز نزدیک به ۴۰کارگر با احتساب کارکنان دفتر مرکزی در این واحد مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده که همکاران باقیمانده نیز به سرنوشت مشابه مبتلا شوند.

به گفته آن‌ها؛ هنوز هیچیک کارگران بیکار شده تسویه حساب نشده و مطالبات مزدی و سنواتی خود را دریافت نکرده‌اند.

کاری (مدیر داخلی آب معدنی داماش) با تایید خبر تعدیل تعدادی از کارگران این واحد به ایلنا گفت: حدود ۴۶ نفر در این واحد مشغول کارند که شش نفر با اتمام قرارداد کار تعدیل شدند.

او با بیان اینکه با آغاز فصل سرما در شش ماهه دوم سال محصولات تولیدی این کارخانه به سختی به فروش می‌رسند، افزود: تمام انبارهای این کارخانه پر از محصولاتی است که به دلیل تغییرات  آب وهوایی به فروش نرفته‌اند.

به گفته وی؛ یکی از راهکارها برای افزایش فروش محصولات این کارخانه کاهش ۲ هزار تومانی هر باکس آب معدنی بود که جواب نداد.

کاری درباره مطالبات کارگران گفت: همه مطالبات مزدی کارگران بیکار شده پرداخت می‌شود و در این زمینه طبق قانون عمل می‌کنیم.

او درباره امکان بازگشت به کار کارگران بیکار شده نیز افزود: فروردین ماه سال آینده با تغییر شرایط فروش محصولات این کارخانه کارگران تعدیلی بازگشت به کار می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیکاری تعدادی از کارگران این کارخانه به دلیل اتمام فصل تابستان درحالی اتفاق افتاده که یکی از شروط بانک ملی در واگذاری این واحد به بخش خصوصی، عدم اخراج کارگران به دلایل مختلف عنوان شده است. ازسوی دیگر عدم پایبندی کارخانه در برداشت از منابع آبی روستا به تنش‌ آبی در منطقه دامن زده و این امر نگرانی‌هایی را برای اهالی دربرداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز