خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری «کاریز» در پروژه آزاد راه منجیل به رشت دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۷۳۰

کارگران شرکت پیمانکاری «کاریز» در پروژه آزاد راه منجیل به رشت از اعتراض صنفی صبح امروز (۱۰ مهر ماه) خود خبر دادند. آن‌ها به دلیل معوقات مالی، صبح امروز، کار در محل کارگاه خود را متوقف کردند.

منابع کارگری در پروژه آزاد راه منجیل به رشت در تماس با خبرنگار ایلنا، از توقف فعالیت شغلی خود خبر دادند. آن‌ها اظهار داشتند: امروز در اعتراض به‌عدم پرداخت چهار ماه حقوق،  دست از کار کشید‌ه‌اند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات خود گفتند: بعد از گذشت شش ماه از آغاز سال جدید کارگران شرکت پیمانکاری «کاریز» فقط حقوق فروردین و اردیبهشت ماه خود را دریافت کرده‌اند که در واکنش به این موضوع، آن‌ها که در محور جاده‌ای منجیل به رودبار مشغول کارند از صبح امروز به نشانه اعتراض کار در اجرای تونل شماره سه و چهار م را متوقف کردند.

کارگران شرکت پیمانکاری «کاریز» اظهار داشتند: درحالی چهار ماه حقوق طلبکاریم که وزارت راه اجرای ساخت این پروژه عمرانی را به یک شرکت پیمانکاری بزرگ بنام «عطاردیان» واگذار کرده است. در واقع شرکت «کاریز» پیمانکار دسته دو محسوب می‌شود که اجرای ساخت تونل شماره سه و چهار محور منجیل به رشت در محدوده رودبار را برعهده دارد.

به گفته آن‌ها، طی این مدت به ما گفته می شد دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران، پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از صوی شرکت عطاردیان به عنوان کارفرمای اصلی است اما امروز کارگران پی برده‌اند ، شرکت عطاردیان همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت کاریز را پرداخت کرده و هیچ مطالبه‌ای ندارد.

کارگران همچنین گفتند: در حال حاضر شمار زیادی از کارگران به دلیل دریافت نکردن به موقع حقوق در وضعیت معیشتی خوبی به سر نمی‌برند.

کارگران معترض اظهار داشتند: در حال حاضر کسی در شهرستان رودبار پاسخگو نیست تا به مشکلاتمان رسیدگی کند.

به گفته کارگران شرکت پیمانکاری کاریز درکنارعدم تحقق برخی مطالبات کارگران در این پروژه عمرانی، کارگران با قراردادهای موقت کار، امنیت شغلی خود را در خطر می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز