خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده خانه کارگر قزوین خطاب به رئیس قوه قضائیه؛

به مشکلات واحد‌های تولیدی و کارگران آن رسیدگی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۸۸

خانه کارگر تشکیلات قزوین، در نامه‌ای از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در خواست کردند رسیدگی به وضعیت مشکلات کارگران این استان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانه کارگر تشکیلات قزوین در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ضمن تقدیر از سفر اخیر ایشان به این شهر از وی درخواست کرد در کنار آگاهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی قزوین رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران را در اولویت قرار دهد.

متن این نامه که به امضای خانه کارگر استان قزوین رسیده، به شرح زیر است:

در کنار برخوردهای ناجوانمردانه آمریکا و تحریم علیه مردم ایران در موقعیت کرونا و گرانی افسارگسیخته مایحتاج مردم،  عده‌ای در حال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند که سرمنشأ بیکاری و در نهایت بزهکاری و طلاق و از هم پاشیدن کیان خانواده، واگذاری شرکت‌ها (رها) و تعطیلی کارخانجات استان قزوین و تعطیلی شرکت‌هایی مانند کمپرسور، پوشینه بافت، تبد، فرنخ و مه نخ و نازنخ، تولی‌پرس، شمع نو، لامپ الوند که حدود ۶ هزار نفر در همین چند شرکت بیکار شده‌اند.

شرکت کنتورسازی که واگذاری آن دارای مشکل می‌باشد و همچنان تعیین تکلیف نشده‌اند از جمله حدود ۴۰۰۰ واحد تولیدی در استان قزوین فعالیت می‌کنند اما حدود ۵۰ درصد کاملا تعطیل و ۵۰ درصد باقی مانده با تعدیل نیرو حداقل تولید را انجام می‌دهند که تعداد اندکی از شرکت‌ها بدون تعدیل خود را سرپا نگه داشته‌اند.

از حضرتعالی درخواست داریم دست صنعت بیمار موجود را گرفته که این بیمار مانند سایر شرکت‌های واگذار (رها) شده را نجات دهند. اگر کار به کاردان سپرده شود و فراریان که به نام تولید وام‌های کلان دریافت کرده‌اند و برای تولید هزینه‌ای نکرده‌اند کارها به روال گذشته نزدیک می‌شود.

در مورد تشکلات کارگری متاسفانه برخلاف صراحت قانونی عمل نمی‌شود. نماینده‌ی دادگستری در جلسات حاضر نمی‌شود. نمایندگان کارگر و کارفرما جایگاه خود را فراموش کرده‌اند. کارفرما نماینده‌ی کارگر شده و کارگر نماینده کارفرما و اما در نهایت کار چاق‌کن‌ها و دلالان به نام نماینده کارگر و کارفرما آرای هیات‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشکل سازمان تامین اجتماعی در مورد درمان بیمه‌شدگان استان قزوین با داشتن ۲ بیمارستان در قزوین و شهرستان تاکستان که در سال ۷۲ تاسیس شده و با گذشت ۲۸ سال جوابگوی نیازمندان به درمان در سازمان نیستند. امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و از طرفی کمبود امکانات درمانی و تخصص موجود کافی نیست.

در مورد معیشت مردم با توجه به تورم و گرانی حبوبات از ۱۵ الی ۳۰۰ درصد، لبنیات بین ۱۵ تا ۳۰۰ درصد کمر بازنشستگان و کارگران را شکسته و از دریافت حداقل انرژی برای سلامت خود مانده‌اند خصوصا کارگرانی که بیکارند و از ۳ ماه تا یک سال ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و در این راه بزهکاری، طلاق، اعتیاد، زندان و… امان عده‌ای را بریده است. عاجزانه درخواست رسیدگی را داریم. درخواست داریم سفارش کنید (الله یعمر و بالعدل والانصاف) را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز