خبرگزاری کار ایران

عبدالملکی اعلام کرد؛

برنامه‌های "وزارت کار" برای محرومیت‌زدایی از کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۱۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاشیه نشینی را مهمترین معضل یاسوج دانست و گفت: باید حول دو محور ایجاد اشتغال و تامین امکانات رفاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد؛  حجت‌الله عبدالملکی که در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از وزرا سخن می‌گفت، به تشریح وضعیت استان پرداخت و بیان کرد: به سه شهرستان بویراحمد، مارگون و دنا سفر کردم، بر اساس مشاهدات بنده، این استان به لحاظ نیروی انسانی، منابع طبیعی و خدادادی از میانگین کشوری بالاتر است، اما در برخورداری از رفاه، نرخ بیکاری و فقر در سطح بسیار پایینی قرار دارد. 

وی، مهمترین مشکل مردم این استان را مهاجرت به شهرها دانست و گفت: سال ۶۷ ساختار این استان روستایی بوده اما در سال ۹۷، حدود ۲۷ درصد از جمعیت روستایی کاسته شده است که معضل بسیار بزرگی است. 

عبدالملکی گفت: با وجود اینکه این استان سرشار از منابع آبی است ولی از کمبود آب شرب و کشاورزی رنج می‌برد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: برخی از روستاهای این استان از مدارس کانکسی و کپری استفاده می‌کنند که با کمترین مبلغ می‌توان این مشکل را رفع کرد. 

وی گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی قرار شد گلخانه گیاهان دارویی آموزشی در این استان راه اندازی شود. 

عبدالملکی اضافه کرد: در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ظرفیت‌های استان بازبینی و قرار شد مهارت‌های متناسب با نیازهای استان برای جوانان در نظر گرفته شود. 

وی همچنین تاکید کرد: می‌توان ۱۰ ابرپروژه را که به ایجاد اشتغال و توسعه این استان کمک می‌کند به حول و قوه الهی تامین مالی کرد. 

نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزرا، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و جمعی از مقامات و شخصیت‌های محلی، در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز