خبرگزاری کار ایران

پای درد دل کارگران شهرداری کوت عبدالله؛

پول ندارم فرزندم را به دانشگاه بفرستم/ کارگری که بی‌حقوق سکته کرد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۴۲۵

علیرغم پیگیری‌های بسیار هنوز حقوق معوق کارگران شهرداری کوت عبدالله واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری کوت عبدالله از عدم پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند. این کارگران از برج سه حقوق نگرفته‌اند و بخشی از معوقات مزدی سال قبل نیز هنوز به حساب‌شان واریز نشده است.

«ما از بی‌پولی و خرج زندگی  به ستوه آمده‌ایم»؛ این را کارگری می‌گوید که چندین ماه کرایه خانه عقب افتاده دارد و فرزندش امسال در یک دانشگاه برتر دولتی پذیرفته شده اما حتی هزینه سفر فرزندش را ندارد. چگونه او را به دانشگاه بفرستم؛ چطور او را با جیب خالی سوار اتوبوس کنم؟!

این کارگر می‌گوید: فرزندان کارگران باهوشند اما چه فایده که امکانات ندارند؛ چه فایده که پدرشان چند ماه است حقوق نگرفته و راه به جایی ندارد؟

از قرار، یک کارگر ۴۶ ساله کوت عبدالله نیز در روزهای قبل سکته کرده و جان خود را از دست داده است؛ همکارانش می‌گویند درحالیکه منتظر دریافت حقوق معوق خود بود، جان سپرد. خانواده‌اش حالا خرج کفن و دفن هم ندارند! با جیب خالی به رحمت خدا رفت؛ همکاران می‌گویند از بس غصه کار و پرداخت نشدن حقوق را خورد، قلبش دیگر طاقت نیاورد.

سیصد کارگر شهرداری کوت عبدالله در ماه‌ها و هفته‌های اخیر به هر نهادی که فکرش را بکنید، مراجعه کرده‌اند؛ مقابل شورای شهر تجمع کردند، به فرمانداری رفتند، نامه به استاندار نوشتند اما هنوز خبری از گشایش کار و پرداخت حقوق نیست. یکی از این کارگران می‌گوید: نه تنها حقوق را نداده‌اند، بلکه حق بیمه را نیز کامل به حساب تامین اجتماعی واریز نمی‌کنند؛ مثلاً برای برج پنج بیمه ما نصفه نیمه رد شده است و همین خودش مصیبت بزرگی است به خصوص برای بازنشستگی و دریافت مستمری.

این کارگران روزگار سختی را می‌گذرانند و معتقدند؛ هیچ کدام از مدیران شهری هیچ اهمیتی به زندگی سخت کارگران نمی‌دهند؛ حقوق‌ هنگفت‌شان را می‌گیرند و به فکر ما نیستند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز