خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ کارگر پروژه تونل آزاد راه منجیل به رشت، ۴ ماه مزد طلب دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۳۴۸

حدود ۲۰۰ کارگر شرکت پیمانکاری «کاریز» در پروژه آزاد راه منجیل به رشت، ۴ ماه مطالبات مزدی طلبکارند.

کارگران یک شرکت پیمانکاری در آزادراه منجیل به رشت در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: شرکت «کاریز» که پیمانکار اجرای تونل محور منجیل به رشت در آزادراه قزوین به رشت است، از ۴ ماه پیش معوقات مزدی بیش از ۲۰۰ کارگر خود را پرداخت نکرده است.

به گفته این کارگران؛ علارغم به تاخیر افتادن چهارماه دستمزد، سختی کار کارگران شاغل در این مجموعه پرداخت نمی‌شود و در زمینه بیمه تامین اجتماعی هم کارگران دچار مشکل هستند.

بر اساس گزارش کارگران این پروژه عمرانی؛ آخرین حقوقی که کارگران دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد اردیبهشت ماه سال جاری بوده که با فشار و اعتراض‌ کارگران با دو ماه تاخیر (تیر ماه) به حسابشان واریز شده است.

به ادعای آنها؛ دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکت پیمانکاری «کاریز» به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی؛ امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

این کارگران در ادامه گفتند: تاخیرهایی که در پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ایجاد شده است به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که کارگران هر روز انجام می‌دهد همخوانی ندارد چراکه این کارگران که از شهر‌های مختلف کشور برای کار به آزادراه منجیل به رشت آمده‌اند، فرسنگ‌ها دور از خانوادهای خود در استراحتگاهای فاقد امکانات به صورت شبانه‌روزی زندگی می‌کنند.

کارگران آزادراه منجیل به رشت درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: به غیر بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی آن‌ها وجود دارد، کارگران از وضعیت غذا و بهداشت در استراحتگاه خود ناراضی هستند.

در همین زمینه علیزاده (روابط عمومی شرکت کاریز) به ایلنا، مطالبات مزدی ۴ ماهه کارگران را تایید کرد.

او گفت: کارفرمای اصلی پروژه آزادراه قزوین به رشت، وزارت راه است که اجرای ساخت این پروژه عمرانی را به یک شرکت پیمانکاری بزرگ بنام «عطاردیان» واگذار کرده است. در واقع شرکت «کاریز» پیمانکار دسته دو محسوب می‌شود که اجرای ساخت تونل شماره سه و چهار محور منجیل به رشت در محدوده رودبار را برعهده دارد.

علیزاده گفت: اگر صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران به موقع از سوی کارفرمایان اصلی پرداخت شود دیگر حقوق کارگران با تاخیر پرداخت نمی‌شود.

وی همچنین درباره معوقات بیمه کارگران شرکت پیمانکاری «کاریز» گفت: کارگران مشکل بیمه‌ای ندارند و بیمه آن‌ها به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز