خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

از تصمیم رئیس دادگستری استان هرمزگان حمایت می‌کنیم/ صید ترال، معیشت صیادان را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۰۲۸

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران درباره تصمیم رئیس دادگستری استان هرمزگان برای برخورد با شناورهای صید ترال گفت: این صید غیرقانونی است و ما از این تصمیم حمایت خواهیم کرد.

یعقوب دوجی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت صید ترال در کشور توضیح داد: این شیوه سبب آسیب‌ رساندن به بستر دریا و زیستگاه‌های آبزیان می‌شود؛ به همین دلیل، صید ترال در همه جهان منسوخ و جمع‌آوری شده است. شرایط اقلیمی زمین به دلیل تغییر شرایط رو به نابودی است به همین دلیل حفظ زیستگاه‌های آبزیان بسیار اهمیت دارد. 

وی اظهار کرد: کشتی‌هایی معروف به کشتی چینی در یک سال گذشته مشغول به صید ترال بودند و این موضوع با جنجال‌های فراوانی همراه بود. حدود یک سال است که مجوز صید این کشتی‌ها تمدید نمی‌شود. همچنین مدت‌هاست که هیچ مجوزی برای شناورهای دیگر صادر نمی‌شود.

دوجی افزود: این کشتی‌ها در اختیار صیادان ایرانی است. من معتقدم، دولت باید برای خرید این نوع شناورها اقدامات لازم را انجام دهد تا جلو یصید و صدور مجوز احتمالی گرفته شود. سازمان شیلات و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نسبت به مخرب بودن صید ترال آگاه هستند و باید به این موضوع ورود کنند. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران با بیان اینکه برخی شناورها روی به صید غیرقانونی ترال می‌آورند، گفت: مجوز صید ترال در بازه زمانی‌های محدود و تنها برای صید میگو صادر می‌شود؛ مدت زمان مجوزها ۴۵ روز است که در نهایت به دو ماه می‌رسد. 

وی با اشاره به تصمیم علی صالحی (رئیس کل دادگستری هرمزگان) مبنی بر توقیف شناورهای صید ترال به نفع دولت تصریح کرد: اتحادیه سراسری صیادان از تصمیم رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به طور کامل حمایت می‌کند و خواهان برخورد جدی با متخلفان است. کاربری تمامی شناورها تعریف شده اما برخی از صیادان از حدود خود تخطی می‌کنند. 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران با بیان اینکه صیادان قانونی مخالف این شیوه صید هستند، اظهار کرد: ترال، تهدیدی برای درآمد صیادان به حساب می‌آید. من بازهم تاکید می‌کنم، صید ترال می‌تواند زیستگاه‌های آبزیان را به نابودی بکشاند؛ نابودی زیستگاه‌ها به معنای نابودی معیشت مردان دریا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز