خبرگزاری کار ایران

طلب کارگران کارخانه پارس پامچال از مرز ۵ ماه گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۴۹۸

کارخانه پارس پامچال که سابقه طولانی در تولید انواع رنگ و رزین در شهر صنعتی البرز در استان قزوین دارد، چندین سال است به دلیل کمبود منابع مالی با بحران مالی روبرو بوده به طوری که از پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جاری کارخانه ناتوان است.

یکی از کارگران کارخانه «پارس پامچال» در قزوین در تماس با خبرنگار ایلنا، از تأخیر در پرداخت بیش از ۵ماه دستمزد و ۷ ماه حق بیمه حدود ۳۵ نفر از همکارانش خبر داد و گفت: تولید در این واحد تولیدی از یک الی دو سال پیش با حداقل ظرفیت انجام می‌شود.

این کارگر گفت: کارخانه پارس پامچال که در شهر صنعتی البرز قزوین واقع است سابقه طولانی در تولید انواع رنگ و رزین دارد اما از چند سال پیش به دلیل مشکلات مالی، برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر هزینه‌های تولید با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه کارخانه پارس پامچال به دلیل بازار فروش خوبی که برای محصولات خود پیدا کرده است باید از تولید مطلوبی برخودار باشد، گفت: از یک الی دو سال پیش فعالیت تولیدی در کارخانه پارس پامچال به کندی انجام می‌شود و به همین دلیل کارگران علارغم حضور در محل کار خود فعالیت چندانی برای انجام کار ندارند.

به گفته وی؛ علاوه بر تاخیر بیش از ۵ ماهه‌ای که در پرداخت حقوق کارگران پارس پامچال ایجاد شده، در ‌حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بابت بیمه کارگران مبالغ زیادی از کارفرما طلبکار است. به همین دلیل در حال حاضر تمامی کارگران پارس پامچال برای تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی خود دچار مشکل هستند.

او افزود: در حال حاضر هیچکس برای پاسخگویی به وضعیت کارگران وجود ندارد.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت، در خصوص سایر بدهی‌های کارخانه پارس پامچال اظهار داشت: این واحد تولید بابت وام‌های بانکی که دریافت کرده، همچنان بدهکار است. جدا از مطالبات معوقه کارگران و سایر بدهی‌ها، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی این است که بخشی از منابع مالی کارخانه در گرو یکی از نهادهای دولتی است و پس داده نمی‌شود.

او با بیان اینکه این طلب مالی مربوط به سنوات گذشته است که تبعات آن متوجه کارگران و کارخانه شده است، گفت: کارگران از اردیبهشت حقوق‌شان به تاخیر افتاده و از شرایط موجود نگراند و می‌گویند هرچه اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد.

او اظهار داشت: کارگران در واکنش به پرداخت نشدن معوقات حقوقی‌شان بارها در مقابل نهادهای مختلف دولتی در شهرستان و استان تجمع کرده و مذاکراتی را با برخی مسئولان مطرح کرده‌اند اما وعده‌های مسئولان تا امروز نتیجه‌ای برای کارگران دربرنداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز