خبرگزاری کار ایران

درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی از مجلس برای تکمیل متناسب‌سازی مستمری‌ تا پیش از پایان ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۰۸۸

بازنشستگان تامین اجتماعی از عضو هیات رئیسه مجلس َشورای اسلامی خواستند که پیگیر اعمال مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تکمیل متناسب‌سازی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس اعلام بازنشستگان تامین اجتماعی، آن‌ها از «حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هیئت رئیسه مجلس، می‌خواهند که پیگیر پرداخت مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ باشد که با وجود گذشت حدود ۶ ماه از سال جدید هنوز ظرفیت پرداخت آن دیده نشده است. 

این بازنشستگان همچنین به ایلنا، اعلام کردند که جدا از لزوم تعبیه‌ی ظرفیت پرداخت این بدهی از سوی دولت سیزدهم، سازمان تامین اجتماعی باید تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰، باقی مانده‌ی ظرفیت متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان این صندوق را تا سقف ۱۰۰ درصد بازنشستگان کشوری و لشکری (متناسب با ۹۰ درصد شاغلانِ بخش دولتی) تکمیل کند. 

این بازنشستگان با یادآوری عقب ماندگی حقوق خود پس از اجرای دو مرحله ترمیم حقوق در مجموعه‌ی دولت در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بر اساس فرمول‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تطابق حقوق با امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، یادآور شدند که بازنشستگان کارگریِ حداقل‌بگیر، از سقف کامل متناسب‌سازی بهره‌مند نشدند و این شکاف و عقب اُفتادگی در سطوح بالای مستمری خیلی بیشتر جبران شده است. 

بر این اساس، بازنشستگان تامین اجتماعی از حاجی‌دلیگانی خواستند که تکمیل متناسب‌سازی را بر مبنای ۸۹ هزار میلیارد تومان مصوب قانون بودجه پیگیری کند و اجازه ندهد که اجرای متناسب‌سازی و تکمیل آن متناسب با تورم و نزول سطح قدرت خرید، تا پایان سال و تا زمان پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی به دست فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز