خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی بیمه اعلام کرد؛

جزییات پوشش اجباری هزینه‌های نازایی و ناباروری بیمه‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۸۲

رئیس شورای عالی بیمه، گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی و ناباروری از سوی معاون رئیس جمهور ابلاغ شده است و سازمان‌های بیمه‌ای باید در بخش های دولتی و عمومی غیر دولتی خرید خدمت انجام دهند.

به گزارش ایلنا، سجاد رضوی که که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، از پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: خدمات ناباروری در بیمه‌های پایه در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه بودند؛ اما به دلیل محدودیت مراکز دولتی و متقاضی زیاد دریافت این خدمات، از سال قبل اقدمات کارشناسی شروع شد تا پوشش بیمه‌ای خدمات را گسترش بدهیم و در جلسه شورای عالی بیمه در خرداد ماه، تمام اعضا پذیرفتند در بخش‌های عمومی غیر دولتی هم بیمه‌های پایه در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و خرید خدمت انجام دهند.

او در ادامه اظهار کرد: هزینه‌های ناباروری در همه دنیا بالا است و در بسیاری از کشورها بیمه‌ها زیر بار هزینه‌های سنگین آن نمی‌روند ولی با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور و همتی که مسئولان دارند، شورای عالی بیمه با افتخار پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی و ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد. پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروی سقف مبلغی ندارد؛ البته ۳ دوره درمان ناباروری در یکسال و به طور کلی حداکثر ۶ دوره درمان ناباروری برای زوجین تحت پوشش بیمه قرار دارد. شرط سن هم برای خانم‌ها ۴۲ سال در نظر گرفته شده است و پس از آن خدمات حمایتی خواهیم داشت. وزارت بهداشت بر اساس استانداردها نحوه تجویز دارو و درمان ناباروری را تعیین می‌کند. پوشش بیمه‌ای ناباروری برای فرزند چندم و ناباروری ثانویه هم در نظر گرفته شده است زیرا ۷ تا ۸ درصد جمعیت ناباروری کشور در موارد ثانویه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز