خبرگزاری کار ایران

کارشناس امور بازنشستگی تشریح کرد؛

طلب یک و نیم میلیونی بازنشستگان قبل از ۹۶/ معوقه ۶ ماهه گروه استحقاقی کی پرداخت می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۶۳

کارشناس امور بازنشستگی با اشاره به طلب ۶ ماهه گروه استحقاقی بازنشستگان کشوری، اعلام کرد: بازنشستگانی که قبل از سال ۱۳۹۶ بازنشسته شده‌اند، عموما بابت فاصله زمانی ابتدای مهر لغایت پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ مبلغ بیش از یک و نیم میلیون تومان طلب دارند.

به گزارش ایلنا، حسین سوری (کارشناس امور بازنشستگی و از نمایندگان بازنشستگان کشوری) در فضای مجازی اعلام کرد که در احکام کارگزینی که صادره، طلب بازنشستگان از بابت ۶ ماهه دوم سال ۹۹ درج شده و پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه، منابع آن را تامین کند، پرداخت خواهد شد. 

وی با یادآوری اینکه صندوق بازنشستگی کشوری احکام بازنشستگان را صادر می‌کند، اعلام کرد که این صندوق طوری احکام را درج می‌کند که قاعدتا به زیانش نباشد. 

سوری نوشت: قبلا طی دو نوشتار متذکر شدم که اگر صندوق تا پایان تیر ماه موضوع را پیگیری کند، باز جا دارد که سازمان برنامه این طلب را از اعتبار سال ۹۹ پرداخت کند اما اگر از این تاریخ بگذرد، دیگر به دیون سال ۹۹ بازمی‌گردد که بایستی از اعتبار ۱۴۰۰ پرداخت گردد. اینک پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ است و قاعدتا نباید هیچ موافقت‌نامه‌ای، مبادله نشده باقی مانده باشد. از طرفی، مدیر یا دیگر دست‌اندرکاران صندوق، اگر متوقع‌اند که رییس سازمان برنامه بگوید شما چنین رقمی طلب دارید و بیایید آن را ببرید، امری محال است. 

این کارشناس امور بازنشستگی یادآور شد: صندوق بازنشستگی در هنگام مبادله موافقت‌نامه، باید این طلب بازنشستگان را در ردیف دیون بلا محل درج می‌کرد و قاعدتا بایستی در همین روزها پرداخت شود؛ چرا هنوز این طلب پرداخت نگردیده است؟ قصور به خود صندوق بازنشستگی بازمی‌گردد. صندوق که موافقت‌نامه را مبادله نموده، اینک باید در خواست وجه کرده و طلب بازنشستگان را بپردازد. اگر صندوق هنوز موافقت نامه ۱۴۰۰ را مبادله ننموده، کوتاهی از خود اوست. اگر موافقت‌نامه را مبادله کرده، ولی از خزانه درخواست وجه نکرده، باز قصور از صندوق است. صندوق خیلی صریح بگوید که برای پرداخت طلب بازنشستگان چه کرده است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز