خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری رودبار خواستار دریافت معوقات ۴ ماهه خود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۳۸۴

کارگران شهرداری رودبار در استان گیلان خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه برای تامین خرج و مخارج مربوط به شروع سال تحصیلی فرزندان خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری رودبار گفتند: بابت ۴ ماه مطالبات مزدی سال جاری طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین تحصیلی فرزندان دانش‌آموزان و دانشجویمان از شهرداری می‌خواهیم بخشی از این طلب مزدی را پرداخت کند.

از قرار معلوم حدود ۷۰ کارگری که در شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن به صورت رسمی، قراردادی و پیمانی مشغول کار هستند، از اردیبهشت ماه سال جاری بابت مطالبات مزدی خود طلبکارند. در عین حال چندین سال سنوات و مانده مرخصی این کارگران نیز پرداخت نشده است.

این افراد که از کارگران قدیمی شهرداری محسوب می‌شوند به مشکلات مالی موجود اعتراض کرده و گفتند: دستمزد فروردین ماه خود را با چهارماه تاخیر حدود یک ماه پیش دریافت کرده‌ایم و از آن پس دریافتی دیگری نداشته‌ایم.

به گفته این کارگران؛ اعضای شورای جدید شهر ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیون منابع مالی پرداخت حقوقی که شورای سابق برای کارگران در نظر گرفته بود را صرف خرید گل و گیاه کردند که همه آن‌ها با بی‌آبی‌های تابستان جاری از بین رفتند.

این کارگران به ایلنا گفتند که بیشترشان حدود ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند و نگران آن هستند که با ادامه روند موجود نتوانند هزینه تحصیلی فرزندان خود را در آستانه سال جدیدی تحصیلی تامین کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در شهرستان نیست.

او گفت: بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در مردادماه سال‌جاری چندین روز تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن شهردار وعده رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران را داد اما با گذشت یک ماه هنوز از پرداخت معوقات مزدی کارگران خبری نیست.

این کارگر شهرداری رودبار با بیان اینکه در طول چهار تا ۵ ماه گذشته هر ماه بخشی کمی از حقوق خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم، اضافه کرد: در نهایت مجموع دریافتی ما در طول ۵ ماه گذشته به اندازه یک پایه حقوق هم نمی‌شود.

او گفت: این روزها تامین هزینه‌های مربوط به تحصیل شوخی‌بردار نیست به همین دلیل از مسئولان مربوطه می‌خواهیم در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز