خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

اختصاص بودجه ۲۷ میلیارد تومانی برای ۵۵ طرح تعاونی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۳۴۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۵ طرح تعاونی در استان آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی میزان سرمایه‌گذاری در اجرای این طرح‌ها را ۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم‌آورده مردم ۸۲ درصد و سهم از محل تسهیلات به میزان ۱۸ درصد بوده‌است. 

وی به نقش مهم مردم در شکِل گیری تعاونی‌ها اشاره و اظهار کرد: از مهمترین موضوعات در مباحث اقتصاد تعاون میزان رغبت مردم در بحث سرمایه‌گذاری در بخش تعاون است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به سهم GDP بخش تعاون در تولید ناخالص داخلی افزود: برای این که سهم تعاون در جی دی پی را افزایش دهیم باید تعاونی‌ها را از حالت رقابت با خود بیرون برده و به هلدینگ‌های بزرگ و منسجم تعاونی تبدیل کنیم. 

وی با اشاره به واگذاری‌های صورت گرفته برابر اصل چهل و چهار قانون اساسی تصریح کرد: دولت در واگذاری‌ها بویژه تعاونی‌ها را در اولویت واگذاری قرار دهد. 

حسین فتحی؛ مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را کلید حل واگذاری کردن امور به مردم دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی با واگذاری امور و مردمی‌سازی اقتصاد حل و فصل می‌شود. 

وی تعاون را یکی از مدل کسب و کارهای اجتماعی عنوان کرد و افزود: در کسب و کارهای اجتماعی از جمله بخش صنایع دانشگاه‌ها و نظام آموزشی تعاون سهم بزرگی را درتوسعه‌ی کسب و کارها دارد. 

فتحی در ادامه تعریف خود از سهم GDPتعاون گفت: در ایران به رغم تعداد زیاد تعاونی‌ها و در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته دنیا با وجود تعاونی‌های کم یک دهم تعاونی‌های ما، کمتر از ۵ درصد توانسته‌ایم سهم این بخش را در اقتصاد نهادینه کنیم که ضرورت ورود به این بخش و توسعه بخش تعاون در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد از مهم‌ترین موضوعاتی است که همواره از برنامه‌های راهبردی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز