خبرگزاری کار ایران

تاخیر سه ماهه در پرداختِ دستمزد کارگران پیمانکاری «اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۲۱

تعدادی از کارگران پیمانکاری شاغل در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، سه ماه معوقات مزدی طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به ادعای یکی از کارگران پیمانی شاغل در اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان؛ نیروهای راهداری حمل ونقل جاده‌ای لرستان از طریق یک شرکت پیمانکاری در محور‌های جاده‌ای استان مشغول کار هستند.

به گفته وی؛ به دنبال پیگیری کارگران، ظاهرا مسئولان اداره راهداری حمل ونقل جاده گفته‌اند قرارداد پیمانکار با اداره راهداری به اتمام رسیده و تا عقد قرارداد جدید باید منتظر باشند. در عین حال به دلیل نداشتن بودجه منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند.

کارگران راهداری لرستان با بیان اینکه با ده تا یازده سال سابقه کار در مناطق جاده‌ای و محروم لرستان، توقع داریم مسئولان به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ما بیشتر رسیدگی کنند، گفتند: حدود سه ماه دستمزدمان به تاخیر افتاده است. ما از اداره راهداری در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد نیروی کار پیمانکاری بی‌اندیشد.

به نقل از این کارگر گفته می‌شود؛ پیمانکار پروژه می‌گوید به دلیل‌ عدم تامین اعتبار، از پرداخت دستمزد و سایر مطالبات کارگران ناتوان است این در حالی است که کارگران اعتقاد دارند کارفرما مطالبات خود را از کارفرمای اصلی وصول کرده است.

طبق اظهارات کارگران؛ بعد از حادثه سیل سال ۹۸ که بسیاری از جاده‌های استان لرستان از بین رفت کارگران راهدار زحمات زیادی را برای آبادانی و تعمیر و ترمیم جاده‌ها کشیده‌اند و در حال حاضر علارغم افزایش نیرو کارشان هم چند برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز