خبرگزاری کار ایران

شرایط تحت تکفل درآوردن خانواده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۷۶

برابر ماده ٥٨ قانون تامین اجتماعی افراد خانواده بیمه شده که از کمک های مقرر در ماده ۵۴ این قانون استفاده می‌کنند، باید شرایطی را داشته باشند.

به گزارش ایلنا، به استناد ماده ٥٨ قانون تامین اجتماعی افراد خانواده بیمه شده که از کمک‌های مقرر در ماده ٥٤ مذکور بهره مند می‌شوند عبارتند از: همسر بیمه شده، فرزندان ذکور تا سن بیست سالگی (١٩سال تمام) و پس از آن منحصراً درصورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته باشند و یا معلول از کارافتاده نیازمند باشند و فرزندان اناث در صورت نداشتن شغل و شوهر، شوهر بیمه شده زن درصورتیکه سن وی از ٦۰ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون مذکور از کارافتاده باشند و معاش آن‌ها توسط بیمه شده تأمین گردد.

شرایط تحت تکفل درآوردن پدر و مادر 

 پدر و مادر درصورتی که سن پدر از ٦۰ و مادر از ٥٥ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون مذکور از کارافتاده باشند و معاش آن‌ها توسط بیمه شده تأمین و در هر حال به موجب قانون یاد شده مستمری دریافت ندارند. برای تحت پوشش قرار دادن والدین درصورتی که سن پدر از ٦۰ و مادر از ٥٥ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون مذکور از کارافتاده باشند بیمه شده میتواند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی والدین جهت ارائه تقاضا به شعبه محل پرداخت حق بیمه مراجعه تا حسب ضوابط و مقررات موردعمل سازمان زمینه بررسی و اقدام لازم درخصوص درخواست مطروحه فراهم گردد.

فرزندان اناث، شوهر بیمه شده زن و فرزندان بیمه شده‌ی زن

فرزنـدان اناث بیمـه شدگان در صورت نداشتن شوهر و عدم اشتغال به کار و فرزندان ذکور تا سن بیست سالگی (١٩سال تمام) و پس از آن منحصراً درصورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته باشند و یا معلول از کارافتاده نیازمند باشند. 

شوهر بیمه شده زن درصورتیکه سن وی از ٦۰ سال بیشتر بوده یا اینکه به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون مذکور از کارافتاده باشند و معاش آن‌ها توسط بیمه شده تأمین گردد.

بیمه شده زن می‌تواند در ٣ شرایط فرزندان واجد شرایط خود را تحت تکفل درآورد: 

١- فرزند وی در هیچ یک از کارگاه‌های مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی، اشتغال نداشته باشد.

٢- فرزند بیمه شده تحت پوشش سایر صندوق ها‌ی بیمه و بازنشستگی نباشد.

٣- شوهر بیمه شده زن فاقد شغل ونظام بیمه‌ای باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز