خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

توافق میان کارگران و کارفرمایان خباز مشهد تایید نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۸۵

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز مشهد از تایید نشدن پیمان‌نامه میان کارگران و کارفرمایان خباز مشهد خبر داد و گفت: نزدیک به دو ماه از زمان توافق می‌گذرد اما اداره کار آن را تایید نکرده است.

علی‌اکبر صاحبقرانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت دستمزد کارگران خباز توضیح داد: پس از افزایش دویست تومانی قیمت نان با کارفرمایان وارد مذاکره شدیم تا درباره افزایش مزد به توافق برسیم. شرایط به نحوی پیش‌رفت که ناچار شدیم به توافق اجباری با کارفرمایان تن بدهیم. درنظر داشتیم که در صورت پخت ۷ کیسه و نیم آرد در روز، یک شاطر مبلغ ۲۸۰ هزار تومان مزد دریافت کند اما در حال حاضر دریافتی روزانه یک شاطر مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است. در حال حاضر، کارگران ۱۳۰ هزار تومان کمتر از مبلغ مورد نظر خود دریافت می‌کنند. 

وی در ادامه به اشاره افزایش قیمت نان در مشهد گفت: نان روز یکشنبه (بیست و هفتم تیرماه) گران شد. پس از افزایش قیمت نان، نمایندگان کارفرمایان و کارگران جلسات متعددی برگزار کردند تا دستمزد را مشخص کنند. شرایط آن برهه زمانی چندان مساعد نبود، به دلیل آرام شدن اوضاع تن به توافق اجباری دادیم. 

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز مشهد ادامه داد: حدود ده روز پس از اعلام رسمی گران شدن قیمت نان با کارفرمایان به توافق رسیدیم، حدود دو ماه از آن زمان می‌گذرد اما اداره کار توافق میان دو گروه را تایید نکرده است. 

صاحب‌قرانی با بیان اینکه اداره کار یک فرم در اختیار اتحادیه نانوایان داده است تا اطلاعاتی براساس فرم در اختیار این سازمان قرار دهند، گفت: کارفرمایان موظف هستند تا اطلاعاتی در اختیار اداره کار قراردهند اما به نظر می‌رسد، این موضوع برای کارفرمایان خوشایند نبوده و از پاسخ به اداره کار امتناع می‌کنند. 

این فعال صنفی اظهار کرد: دستمزد کارگران افزایش یافت و وضعیت نسبت به گذشته تا حدودی بهتر شد اما حدود ۵۰ درصد کارگران، کمتر از حداقل دستمزد قانونی تعیین شده از سوی کمیته مزد شورایعالی کار دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز