خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان در شان آنها نیست/ مجلس هرچه سریعتر یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۲۷۷

یک فعال کارگری در شهرستان ری می‌گوید: وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی در شان آنان نیست حال آنکه آن‌ها بهترین سال‌های عمر خود را صرف سربلندی و سازندگی کشور کرده‌اند.

به گزارش خبرنگارایلنا، علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری) تاکید کرد: مجلس با تعیین منابع مالی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به دل‌نگرانی‌ها و بلاتکلیفی این جامعه شریف و پیشکسوتان عرصه تولید و خودکفایی پایان دهد.

این فعال کارگری خطاب به مسئولان گفت: کدامیک از شما می‌توانید با ماهی ۴ میلیون تومان هزینه‌های زندگی خانوادگی خود را تامین کنید؟

او اضافه کرد: در کلانشهری مثل تهران خط فقر ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ در این شرایط چگونه انتظار دارند یک بازنشسته ساکن تهران با حقوق حداقلی تمام نیازهای معیشتی خود و خانواده‌اش را تامین کند؟

ترکاشوند تصریح کرد: گرانی‌های این روزها سفره ساده و کوچک کارگران و بازنشستگان را بیش از پیش خالی کرده اما از آنها توقع این است که با تمام قدرت در خط تولید برای آبادانی کشور تلاش کنند.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار مواد غذایی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی، مسکن، خودرو، سکه و ارز با هیچ متغیر و شاخص اقتصادی همخوانی ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر با تاکید بر لزوم اقدام فوری دولت در کنترل قیمت‌ها یادآور شد: کارگران صدمه‌پذیرترین قربانیان شرایط کنونی اقتصادی هستند. نوسانات قیمت ارز، افزایش چندین باره قیمت اجناس مصرفی کارگران را در حالی نگران کرده که فشار روانی خطر اخراج از کار و عواقب بیکاری را نیز متحمل می‌شوند.

به گفته این فعال کارگری، اگر موج حرکت بی‌ترمز قیمت‌ها ادامه یابد، زندگی کارگران و بازنشستگان خصوصاً حداقل‌بگیران به طور جدی تحت تاثیر واقع می‌شود.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری در پاسخ به اینکه وقتی دستمزد و هزینه‌ها هیچ تناسبی با هم ندارند، کارگران و حقوق‌بگیران چگونه زندگی خود را تامین کنند، گفت: بخش عمده‌ای از کارگران و حقوق‌بگیران، نیازهای طبیعی و معمولی زندگی خود و خانواده‌شان را نادیده می‌گیرند تا بتوانند با این دستمزد ناچیز زندگی‌شان را ادامه بدهند. بنابراین زندگی کارگری در کشور ما توام با رنج و تحمل سختی است.

ترکاشوند در خاتمه خطاب به مسئولان گفت: دولت و مجلس باید با اتخاذ تدابیر خاص تورم و گرانی‌ها را مهار کنند و در این خصوص به سرعت عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز