خبرگزاری کار ایران

طرح ساماندهی کارکنان دولت تصویب نشد/ ناامیدی و انتقاد کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۰۰

در نشست روز گذشته مجلس، طرح ساماندهی کارکنان دولت به تصویب نرسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار بود روز گذشته (بیست و سوم شهریور) طرح ساماندهی کارکنان دولت که هزاران کارگر پیمانکاری و قراردادی کشور به آن امید بسته بودند در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی نهایی و احتمالاً تصویب شود. حاتمی (دبیر کمیسیون اجتماعی) پیشتر به ایلنا گفته بود: این طرح انشالله با دایره شمول گسترده و به گونه‌ای که تمام کارکنان نهادهای دولتی و عمومی را دربربگیرد، به تصویب خواهد رسید؛ با اینهمه روز گذشته این طرح به تصویب نرسید و هزاران کارگر دچار ناامیدی شدند. 

از قرار، این طرح به دلیل بار مالی تصویب نشده و مجلس به دولت ضرب الاجل ۴۵ روزه داده که در این زمینه لایحه ارائه دهد. 

کیومرث سرمدی واله (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در این رابطه گفته است: با بررسی‌هایی که کمیسیون اجتماعی انجام داده بود در صورتی که کلیات طرح ساماندهی کارکنان دائمی و موقت دستگاه‌های اجرایی تصویب می‌شد برخی اشکالات قابل پیش بینی بود که از جمله آن مخالف بودن با اصل ۷۵ قانون اساسی و بار مالی بود که به دولت تحمیل می‌کرد و در نتیجه با سد شورای نگهبان مواجه می‌شد. 

او ادعا کرده اگر قانون به صورت لایحه باشد بسیار بهتر است و بار مالی آن نیز دیده می‌شود. 

کارگران نسبت به این مساله بسیار معترض هستند؛ برای نمونه، کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان در این رابطه می‌گویند: یکبار امیدوار شدیم که این مجلس قرار است کاری برایمان صورت دهد اما متاسفانه اینگونه نشد؛ ما خیلی زود ناامید شدیم؛ به بهانه بارمالی داشتن طرحی را به تصویب نرساندند که حیات چندین هزار کارگر فنی و متخصص کشور به آن وابسته است؛ بازهم گویا قصد دارند کار را به امروز و فردا بکشانند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز