خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری دماوند حقوق سال جاری را دریافت نکرده‌اند/ گلایه کارگران از سکوت مسئولان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۲۲

با گذشت نزدیک به ۶ ماه از شروع سال جدید، کارگران شهرداری دماوند هنوز موفق به دریافت مطالبات سال جاری خود نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۴۰ کارگر شهرداری دماوند در استان تهران دست‌کم ۵ ماه حقوق پرداخت نشده، دارند.

این کارگران که در بخش‌های خدماتی این شهرداری مشغول به کار هستند، گفتند که هنوز حقوق فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر ومرداد ماه سال جاری به آن‌ها پرداخت نشده است.

به گفته یکی از کارگران؛ دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران، کمبود منابع مالی و اتمام قرارداد پیمانکار از پایان سال گذشته بوده است. از مرداد ماه پیمانکار تا حدودی مشخص شده اما هنوز اختلاف نظر وجود دارد و با شهرداری به توافق جدی نرسیده است. یکی از موارد اختلاف آن‌ها هم عدم پذیرش مسئولیت حدود یک سوم از کارگران شهرداری است.

به ادعای وی؛ اکثر کارگران به علت افزایش معوقات با مشکل روبه‌رو هستند. در عین حال در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی شکایت می‌بریم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

طبق اظهارات این کارگر خدماتی شهرداری دماوند؛ طی این مدت که پیمانکار نداشتیم کارگران به امید عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هر روز سر کار خود حاضر شده و هیچ گله‌مندی جز طلب مزدی نداشتند.

او گفت: برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان خارج از ساعت کاری شهرداری، کار می‌کنیم و از بسیاری از آشنایان هم قرض کرده‌ایم اما هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.

به گفته او؛ همه کارگران یکصدا خواستار عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار داریم مسئولان به خواسته‌ی کارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری، برای معوقات مزدی کارگران شهرداری دماوند اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد شهری بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز