خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تامین نیاز معیشتی و شغلی کارگران هدف تعاونی تامین نیاز است/ امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در بخش تعاون باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۰۴

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی کشور گفت: جامعه هدف تعاونی صنفی تامین نیاز، کارگران ساختمانی و فصلی و اقشار کف خیابان هستند که با تلاش و کار شبانه‌روزی تحت پوشش هیچ نهاد و ارگان و دستگاه دولتی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ابوذر نجفی» با بیان اینکه تعاونی‌ صنفی تامین نیاز استادکاران و کارگران فصلی ساختمانی هم جزو خانواده تعاونی‌ها محسوب می‌شود که در راستای خدمات‌رسانی و ساماندهی آنها تشکیل شده‌است، افزود: جامعه هدف تعاونی صنفی تامین نیاز، کارگران ساختمانی و فصلی و اقشار کف خیابان هستند که با تلاش و کار شبانه‌روزی تحت پوشش هیچ نهاد و ارگان و دستگاه دولتی نیستند.

او گفت: در دولت‌های گذشته شعارهایی در حمایت از اقشارکم درآمد داده شد و گاها حرکت‌های لاک پشت گونه‌ای در این راستان انجام شد ولی چشمگیر و قابل بیان نبود لذا باتوجه به شناختی که از روحیات جهادی و مردمی آقای رئیسی داریم انتظار می‌رود که وی در راستای بهبود وضع کسب و کار و همچنین معیشت اقشار ضعیف جامعه حرکتهای خلاقانه داشته و با بهره‌گیری از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های نمایندگان تشکلهای کارگری برای ساماندهی کارگران و رفع مطالباتشان همانند کشور‌های توسعه یافته، نسبت به ایجاد فضایی امن و ارائه راهکار‌های سازنده تحولی برای آنان ایجاد نماید.

به گفته نجفی؛ همانگونه که همگان می‌دانیم کارگران فصلی هر روز نیازمند کار هستند و اگر این اتفاق نیافتد در تامین نیازهای خود و خانوادهایشان با مشکل روبرو خواهند شد. در عین حال برخوردار نبودن از بیمه اجتماعی کارگران فصلی و خانوادهایشان را در تامین نیازهای درمانی با مشکل روبرو کرده است.

نایب رئیس اتحادیه تعاونی‌های استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی کشور با بیان اینکه با حضور مقتدرانه ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور رسیدن به مطالبات کارگران دور از دسترس نخواهد بود، درباره وزیر کار گفت: از آقای عبدالملکی هم انتظار می‌رود تا در کنار همه خواسته‌های محقق نشده کارگران، بخشی ویژه را برای رسیدگی و ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی با همکاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های کارگری راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز