خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

به اصلاح سیستم بیمه کارگران ساختمانی امیدی نیست اما تلاش خود را می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۱۹

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید: در حال حاضر، ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند. اگر تمامی کارگران صنعت ساختمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند، دغدغه اصلی فعالان صنفی این گروه شغلی مرتفع خواهد شد. مسئولان تامین اجتماعی با کوچک‌ترین بهانه‌ای بیمه کارگران واقعی را قطع کرده‌اند. ما خواهان احقاق حق هستیم.

هادی ساداتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت بیمه کارگردان ساختمانی تصریح کرد: خبری جدیدی درباره بیمه این گروه شغلی وجود ندارد. ما اعضای انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در انتظار هستیم تا تیم جدید سازمان تامین اجتماعی مستقر شود تا بتوانیم مطالبات خود را به گوش آن‌ها برسانیم. 

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با آقای عبدالملکی خواهیم داشت، توضیح داد: دوستان در حال انجام هماهنگی‌های لازم هستند تا با وزیر کار دیداری داشته باشیم و خواسته‌های خود را برای ایشان مطرح کنیم. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: اگرچه امیدی به بهبود وضعیت به تبع تغییرات مدیریتی نداریم اما با تمام وجود به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا به هدف خود برسیم. هیچ تغییری در ساختارهای تامین اجتماعی ایجاد نخواهد شد و تنها مدیرعامل آن تغییر خواهد کرد. 

ساداتی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی گفت: پس اینکه آقای محمد محمدی به عنوان مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی این سازمان منصوب شد، سهیمه ناچیزی که به صورت مقطعی به بیمه کارگران ساختمانی تخصیص داده می‌شد، به دست فراموشی سپرده شد. 

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور درباره طومار علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری) برای تخصیص سهیمه جدید به کارگران ساختمانی گفت: این نماینده مجلس برای تخصیص سهمیه جدید تلاش‌هایی کرده و ما نیز نامه‌ای خطاب به ایشان درباره سهیمه بیمه کارگران ساختمانی نوشتیم. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و این نامه بخشی از اقدامات انجمن‌های صنفی است. 

این فعال صنفی با بیان اینکه اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی باید در سال جاری نهایی شود، اظهار کرد: قانون هیچ اشاره‌ای به موضوع سهمیه‌بندی بیمه نمی‌کند. مفاد برخی از آیین‌نامه‌ها قانونی نیست؛ آیین‌نامه سهمیه‌بندی کارگران صنعت ساختمان نمونه‌ای از این دست است. 

به گفته وی، انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خواهان سهمیه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری برای کارگران این گروه شغلی هستند. در حال حاضر، ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند. اگر تمامی کارگران صنعت ساختمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند، دغدغه اصلی فعالان صنفی این گروه شغلی مرتفع خواهد شد. مسئولان تامین اجتماعی با کوچک‌ترین بهانه‌ای بیمه کارگران واقعی را قطع کرده‌اند. ما خواهان احقاق حق هستیم.

ساداتی افزود: هنگامی که یک مدیرکل جدید در سازمان تامین اجتماعی منصوب می‌شود، تمامی دستورالعمل‌ها تغییر می‌کند. کارگران همواره از این موضوع متضرر می‌شوند. قانون باید اجرا شود نه اینکه دستورالعمل‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز