خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دغدغه وزیر کار دردی از کارگران درمان نمی‌کند/ جلسه مزد شورایعالی کار را برگزار کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۹۱

یک فعال کارگری توضیح داد: آقای عبدالملکی در مصاحبه‌ای درباره وضعیت معیشت کارگران ابراز نگرانی کرده است اما نگرانی، دردی از مزدبگیران درمان نمی‌کند و باید اقدامات لازم انجام شود.

ناصر چمنی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت معیشتی کارگران توضیح داد: وزیر کار در ارتباط با معیشت ابراز نگرانی می‌کند اما من معتقدم ابراز نگرانی تنها برای کسانی است که دغدغه دارند ولی نمی‌توانند کاری انجام دهند. 

وی ادامه داد: آقای عبدالملکی مدعی است که تاکنون مسندی برای مبارزه با فساد نداشته و به همین دلیل از توانایی لازم برای مبارزه با فساد و فقر برخوردار نبوده است، ایشان بر کرسی وزارت کار نشسته و سکاندار این وزارتخانه است پس باید دست به اقدام بزند. ابراز نگرانی هیچ دردی از کارگران درمان نمی‌کند. 

این فعال کارگری با اشاره به اینکه عبدالملکی مدیر اجرایی قانون کار است، تصریح کرد: وزیر باید ماده ۴۱ قانون کار را به درستی اجرا کند. آقای عبدالملکی به جای نگرانی هرچه سریع‌تر باید جلسه کمیته‌ مزد شورایعالی کار را برگزار و با نمایندگان کارگران به پای میز مذاکره بنشیند. 

رییس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ادامه داد: گروه‌های کارگری، بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، وزارت کار، وزارتخانه‌ای مردمی است و به گفته ایشان بیش از ۷۰ درصد مردم با آن سر و کار دارند. 

چمنی با بیان اینکه وزیرکار خود را قانون‌مدار خوانده است، توضیح داد: تبصره ۲ ماده ۴۱ باید از سوی وزیر کار مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه فعالان کارگری در ارتباط با این موضوع کاهش یابد. در این تبصره آمده است، حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تازندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود، را تامین نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز