خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزار تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

الگوی کسب و کارهای تعاونی؛ مسیر خلق فرصت‌های شغلی پایدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۱۴۳

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون آغاز هفته تعاون از امروز (13 شهریور) پیامی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام «محمد کبیری» پیرامون آغاز هفته تعاون به این شرح است: 

نامگذاری ۱۳ شهریور در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز تعاون» حاکی از جایگاه ویژه نظام تعاون و الگوی تعاونی‌ها و نقش برجسته آن در ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی از طریق ساماندهی منابع انسانی کارآفرین و مهارت آموخته در راستای خلق فرصت‌های شغلی پایدار و مولد است. 

امروزه از الگوی کسب وکارهای تعاونی به عنوان شیوه‌ای علمی و کارآمد برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی جوامع محلی و پاسخگویی به نیازهای مشترک با رویکرد افزایش بهره وری و کاهش بهای تمام شده کالاها و خدمات به مظور رفاه آفرینی در جامعه استفاده می‌شود. 

هدفگذاری نقش ۲۵درصدی تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی در قوانین بالادستی، حاکی از کارآمدی الگو و شیوه فعالیت تعاونی و آمادگی ساختارهای حقوقی و قانونی آن برای بسیج و سازمان دهی منابع انسانی در مسیر خلق فرصت‌های شغلی پایدار است. 

بر همین اساس، وجود بیش از نود و پنج هزار کسب وکارتعاونی فعال و خلق نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در شرایط کنونی کشور، امیدوارکننده و مسرت بخش است. 

امیداست با توسعه حمایت‌های همه جانبه لازم از تعاونی‌ها و توسعه شفافیت و نوآوری در آن ها، بتوانیم نقشی موثر در بهبود وضعیت تعاونی‌های موجود و بسترسازی ترویجی و فرهنگی مناسب برای ایجاد تعاونی‌های استارت آپی و دانش بنیان و ترغیب و تشویق فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت ایجاد تعاونی‌های نوظهور و نوبنیان داشته باشیم. 

با تبریک و شادباش روز تعاون به تعاونگران گرانمایه و متعهد ودارای مسوولیت اجتماعی، امیدواریم شاهد فصل نوینی از پویایی، نشاط و بالندگی تعاونی‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی ایران و نقش آفرینی بیش از پیش آن‌ها درتوسعه اقتصادی واجتماعی کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز