خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تامین امنیت شغلی و مزدی کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان حداقل انتظار از وزیر کار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۱۱

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری گفت: انتظار داریم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خواسته‌های به‌حق جامعه کارگری و بازنشسته توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ترکاشوند» ضمن تبریک انتخاب آقای عبدالملکی به عنوان وزیرتعاون و کار در دولت سیزدهم، گفت: اصل سه جانبه گرایی در مجموعه وزارت تعاون و کار باید جدی گرفته شود، موضوع مهمی که در این سال‌ها در حد شعار به آن پرداخته شده و تشکل‌های کارگری و بازنشستگان عملا حضور جدی در تصمیم‌گیری‌ها نداشته‌اند.

ترکاشوند؛ به‌کارگیری مدیران پاکدست و مجرب در بخش‌های مختلف وزارت تعاون و کار برای پیگیری جدی مسایل و مشکلات جامعه شریف کارگری و بازنشستگان را مورد تاکید قرار داده و گفت: سهم کارگران و بازنشستگان از منابع درآمدی عظیم سازمان تامین اجتماعی چیست؟ آقای وزیر! به فریاد ما کارگران و بازنشستگان می‌رسند؟

ترکاشوند همچنین خواستار پیگیری پرداخت بدهی‌های سنگین دولت به صندوق تامین اجتماعی شد و گفت: سالهاست این مشکل حل و فصل نشده و معیشت بازنشستگان و کارگران دچار مشکل شده است. از آقای وزیر درخواست داریم ارتقای معیشت صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی را در دستور کارشان بگذارند.

این فعال کارگری به امنیت شغلی کارگران اشاره کرده و گفت: قراردادهای موقت و سفید امضای نگرانی شدید کارگران را در پی داشته و هیچ نسخه شفابخشی برای این مشکل تجویز نمی‌شود.

ترکاشوند در ادامه خواستار ساماندهی وضعیت معیشتی و بیمه‌ای کارگران ساختمانی شد و گفت: با همکاری و تفاهم نظر میان وزارت تعاون و کار و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و به‌کارگیری خردمندان و دلسوزان شاهد روزهای خوبی برای خانواده چند ده میلیونی وزارت تعاون و کار خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز