خبرگزاری کار ایران

کارکنان شرکتی مشمول قانون ایثارگران وزارت علوم تبدیل وضعیت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۰۱

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس بخشنامه‬ سازمان برنامه و بودجه، کارکنان شرکتی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از نظر استخدامی تبدیل وضعیت می‌شوند.

به گزارش ایلنا، اباصلت خراسانی افزود: در راستای اجرای بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و دستورالعمل اجرایی آن، در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شرکتی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تکلیف موسسات برای اجرا و تحقق این امر، دانشگاها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری باید با در نظر گرفتن شرایط و مقررات مربوطه، موضوع مذکور را به انجام برسانند.

وی اظهار داشت: نیروهای شرکتی اشاره شده در ماده یک این دستورالعمل؛ شامل نیروهایی می‌شود که از سوی شرکت‌های تامین نیروی انسانی و حجمی واجد شرایط و طرف قرارداد با موسسه، به‌کارگیری شده و به صورت تمام وقت در فعالیت‌های جاری مربوط به موسسه انجام وظیفه می‌نمایند و حق بیمه آن‌ها توسط شرکت‌های طرف قرارداد با موسسه پرداخت شده باشد.

وی با اشاره به پنج شرطی اصلی و لازم در این خصوص ادامه داد: کارکنان شرکتی مشمول، می‌بایست دارای قرارداد با شرکت خدمات پیمانکاری باشند؛ قرارداد آن‌ها تمام وقت، عهده دار وظایف جاری موسسه، دارای فعالیت مستمر با موسسه (از سال ۱۳۹۹ بدون وقفه تاکنون) باشند و همچنین بیمه آن‌ها توسط شرکت خدمات پیمانکاری به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده باشد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس بخشنامه شماره ۱۸۸۴۸۷ تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور، تاییدیه تامین اعتبار برای کارکنان شرکتی در سقف اعتبارات مصوب آن موسسه، بر عهده بالاترین مقام هر موسسه بوده و باید پس از صدور تاییدیه تامین اعتبار و ذکر ردیف و محل بودجه در نظر گرفته شده، تصویر نامه مربوطه به انضمام سایر مدارک و مستندات در سامانه کارمند ایران (استخدام و بکارگیری نیروی انسانی) بارگذاری شود.

خراسانی افزود: تبدیل وضعیت استخدامی برای تمامی مشمولان، مشروط به تاییدیه هسته گزینش به صورت رسمی قطعی و تاریخ اجرای احکام رسمی صادره برای مشمولین این قانون، از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰‬ خواهد بود، همچنین رعایت شرط سنی تعیین شده در ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شرکتی (خواهر و برادر شهید، فرزند و همسر رزمنده) الزامی است اما سایر ایثارگران از رعایت شرط سنی معاف هستند.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت جاری موسسه نیز توضیح داد: به فعالیت‌هایی که جزو وظایف قانونی دستگاه اعم از ستادی و پشتیبانی بوده و به تایید بالاترین مقام هر موسسه برسد و فرد شرکتی به صورت مستمر در فعالیت‌های جاری دستگاه انجام وظیفه نماید، فعالیت جاری موسسه اطلاق می‌شود.

خراسانی در پایان گفت: مسئولان منابع انسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات احتمالی به سایت اداره کل منابع انسانی - اداره استخدام و بازنشستگی وزارت علوم مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز