خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران کارخانه «آذر کام» ارومیه از روند پرداخت حقوق/ چهار تا پنج ماه حقوق به همراه عیدی طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۴۹۵

جمعی از کارگران کارخانه «آذر کام» ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه «آذر کام» ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی گفتند: حدود ۷۰نفر در کارخانه آذر کام مشغول کار هستند که حدود چهار تا پنج ماه مطالبات معوقه مزدی طلبکارند و بخشی از عیدی سال گذشته آن‌ها هنوز پرداخت نشده است.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهرستانی پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

آن‌ها گفتند: در طول سال جاری چند بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق دست به اعتراض صنفی زده‌ایم که متاسفانه بی‌پاسخ مانده است.

 کارگران این کارخانه سازنده انواع آب میوه و لواشک و نوشیدنی‌های یخی در توضیح طلب وصول نشده خود گفتند: باوجود بهبود وضعیت تولید و فروش در این واحد صنعتی؛ بابت مزد ماه‌های بهمن و اسفند و بخشی از عیدی سال گذشته به همراه دو ماه حقوق تیر و مرداد ماه سال جاری طلبکاریم.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «آذر کام» با یادآوری اینکه مدیریت این مجموعه معتقد است مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی با چالش‌هایی روبرو بوده است، افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی کارخانه، معوقات مزدی آن‌ها در ماه‌های آینده افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کارگران این واحد خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند و برای چندمین بار از تریبون رسانه‌ها از مسئولان خواسته‌اند تا به مشکلات کارخانه آذر کام و کارگرانش رسیدگی کنند، افزود: با وجود آنکه مسئولان در جریان مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش قرار دارند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

این کارگر با بیان اینکه ادامه روند جاری منجر به افزایش مشکلات مالی و دغدغه‌های روحی برای کارگران «آذر کام» شده است، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات به وجود آمده برای کارگران این کارخانه، راه‌حلی بیندیشند تا این قشر آسیب‌پذیر را از بلاتکلیفی نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز