خبرگزاری کار ایران

ادامه سرکوب کارگران در بلاروس/ تعطیلی اتحادیه روزنامه‌نگاران توسط الکساندر لوشکانکو

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۷۶۵

دولت بلاروس همچنان به اقدامات خود علیه کارگران و اتحادیه‌های کارگری ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، «الکساندر لوشانکو» رئیس‌جمهور بلاروس) همچنان به اقدامات خود علیه کارگران این کشور ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این مقام سیاسی اقدامات متعددی علیه کارگران معترض انجام داده است. 

رئیس‌جمهور این کشور اروپایی پس از پیروزی مجدد در انتخابات بار دیگر به سرکوب کارگران و اتحادیه آنان ادامه داد. اتحادیه‌های کارگری بلاروس در سال ۲۰۰۴ چنین وضعیتی را تجربه کرده بودند. پلیس این کشور اتحادیه‌ها را مجبور کرده است تا اطلاعات کامل اعضای خود را در اختیار آنان قرار دهد. این موضوع باعث نگرانی فعالان کارگری شده است، کارگرانی که از حق مسلم خود برای عضویت در تشکل‌های کارگری استفاده کرده‌اند در وضعیت خطرناکی قرار دارند. اگرچه شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل متحد سرکوب کارگران بلاروسی را محکوم کرده اما نقض حقوق کارگران در این کشور مشهود است. 

لوکشانکو در آخرین تصمیم خود علیه کارگران، اتحادیه روزنامه‌نگاران بلاروس را منحل کرد و بیش از ۲۰ فعال کارگری را بازداشت کرده‌است. 

همچنین «نیکولای شراف» دبیر اتحادیه کارگران بلاروس به مدت ۷۲ ساعت بازداشت شد. پیش از این، بسیاری از فعالان اتحادیه‌های کارگری با هدف کنترل اوضاع دستگیر شدند. مقامات این کشور برای جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها علیه دولت لوشکانکو در محل اشتغال فعالان کارگری، فعالان اتحادیه‌های کارگری را دستگیر کرده‌اند. 

«شاران بارو» (دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری) گفت: "به نظر می‌رسد، مقامات بلاروس مصمم به نقض یافته‌ها و توصیه‌های سازمان بین المللی کار در کنفرانس سالانه خود در سال جاری میلادی هستند و حق فعالیت قانونی اتحادیه‌های کارگری را در هم کوبیده اند. 

بلاروس تحت فرمان لوکاشنکو سابقه نقض استانداردهای بین المللی کار مثل اجرای دستورالعمل‌های کمیسیون تحقیق سازمان بین المللی کار در سال ۲۰۰۴ را دارد. 

دبیران اتحادیه‌ها و فعالان کارگری از جمله «ایگور پوواروف»، «الکساندر بوبروف» به جرم مطالبه‌گری در زندان به سرمی‌برند. 

بر اساس قوانین سازمان بین‌المللی کار، تمامی دولت‌ها موظف هستند به حقوق و آزادی اتحادیه‌های کارگری احترام بگذراند و زمینه فعالیت آزادانه آن‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز