خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران شهرداری بستان از روند پرداخت حقوق/ ۱۴ماه حقوق کامل دریافت نکرده‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۱۴

جمعی از کارگران شهرداری «بستان» واقع در دشت آزادگان استان خوزستان از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران مجموعه شهرداری بستان واقع در استان خوزستان گفتند: حدود ۱۷۰ نفر در مجموعه شهرداری بستان مشغول کار هستند که حدود ۱۴ ماه مطالبات معوقه مزدی طلبکارند و بیمه آن‌ها نیز حدود سه سال پرداخت نشده است.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

آن‌ها گفتند: در طول سال جاری و گذشته چند بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق دست به اعتراض صنفی زده و از کار کردن خودداری کرده‌ایم که متاسفانه بی‌پاسخ مانده است.

این کارگران که در بخش‌های مختلف مجموعه شهرداری کار می‌کنند، در ادامه گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! درواقع از فرودین ماه سال ۹۹ هر ماه علی‌الحساب یک الی دو میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌ایم. در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر دستمزدمان کامل پرداخت شود، نمی‌توانیم نیازهای ضروری خانواده‌های خود را تامین کنیم.

به گفته این کارگران، یکی از مشکل عمده شهرداری؛ تغییر مکرر شهرداران از سوی اعضای شورای شهر است. هر شهردار حدود یکسال تا یکسال ونیم بیشتر در شهرداری بستان مسئولیت نداشته و قبل از هر اقدامی به عناوین مختلفی کنار گذاشته شده است.

طبق اظهارات آن‌ها؛ مقامات شهری می‌گویند که منابع مالی شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران بسیار کم است و همین حداقل پرداختی نیز با استفاده از بودجه اندکی که اداره مالیات بابت ارزش افزوده به شهرداری واریز می‌کند، انجام می‌شود و منابع مالی دیگری ندارند.

کارگران اضافه کردند: به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی روال پرداخت حقوق همانند ماه‌ها و سال‌های گذشته است. ما کارگران شهرداری بستان نمی‌دانیم با این گرانی‌ها و تورم، چگونه باید هزینه‌های سنگین زندگی خود را تامین کنیم.

به گفته این کارگران، بستان یکی از شهرهای گرمسیر شهرستان دشت آزادگان هم مرز با شهر العماره استان میسان عراق است. کارگران در حالی ساعتها در زیر آفتاب سوزان ساعتها مشغول کارند که مشخص نیست شهرداری بستان چه زمانی قصد دارد مطالبات مزدی کارگران را تسویه نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز