خبرگزاری کار ایران

فهرستی از مطالبات بازنشستگان کردستان از دولت و مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۹۹

بازنشستگان کردستانی خواسته‌های خود از دولت و مجلس را مطرح کردند.

جمعی از بازنشستگان استان کردستان در تماس با خبرنگار ایلنا، فهرست مطالبات خود از دولت جدید و مجلس را مطرح کردند.

به گفته‌ی آنها؛ مهم‌ترین این خواسته‌ها، تسریع در روند تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی و پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در نیمه دوم سال است.

این بازنشستگان می‌گویند: دولت دوازدهم در آخرین ماه‌های کار خود لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را به تصویب رساند درحالیکه زمان زیادی برای تدوین و تصویب این لایحه و ارائه آن به مجلس داشت؛ اگر پیشتر این لایحه به مجلس ارائه و تصویب می‌شد، اعتبار مناسب برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی فراهم می‌شد. اما حالا که دولت دوازدهم این کار را به تاخیر انداخته، دولت جدید باید به سرعت اعتبار بند (و) تبصره دو لایحه بودجه را فراهم و به تامین اجتماعی بپردازد. ما خواستار پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان در سال جاری هستیم و در جاری سه ماهه‌ی سوم و چهارم سال باید این اعتبار دیده شود.

بازنشستگان در عین حال، خواستار توجه جدی دولت به وضعیت درمانی و بیمه‌ای بازنشستگان تامین اجتماعی شدند و گفتند: توقع داریم دولت جدید در زمینه گسترش خدمات درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان اقدام نماید.

بازنشستگان می‌گویند: هر روز تاخیر در تصویب لایحه دائمی شدن همسان سازی، به ضرر جامعه مستمری بگیران کشور است و دولت جدید و نمایندگان مجلس باید هرچه زودتر به وضعیت صندوق‌ها و مستمری بگیران آن‌ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز