خبرگزاری کار ایران

مقام دانشگاه فرهنگیان:

همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی از محل صرفه جویی داخلی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۱۴

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، در بیست و هشتمین اجلاس سراسری مدیران استانی، سرپرستان پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان بر پیگیری و اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی خاکی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، در بیست و هشتمین اجلاس سراسری مدیران استانی، سرپرستان پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و عزاداری حسینی، با تاکید بر اهمیت همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه، ان را از حقوق حقه اساتید برشمرد و گفت: تاکنون در خصوص همسان‌سازی حقوق اساتید جلسات متعددی با حضور رئیس دانشگاه معاونان با دستگاه‌های مربوطه برگزار و اقداماتی انجام شده است و با توجه به تسهیل مسیر در جلسات اخیر امیدواریم این تلاش‌ها در آینده نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به مسائل و محدودیت‌های اجرای این مصوبه، هرگونه افزایش را منوط به اخذ مجوز مکتوب از سازمان برنامه و بودجه کشور، ارائه مستندات و اعلام منابع تامین و ردیف بودجه برای اجرا عنوان کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان پیگیری و انجام این مهم را جز وظایف داتی و اصلی خود می‌داند. 

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان ازجمله کم سابقه بودن، گستره کشوری و وجود قوانین و مقرراتی خاص برای دانشگاه‌های اجرایی و وابسته را عوامل دشوار شدن مسیر برشمرد و افزود: با توجه به تصویب بودجه دانشگاه در مجلس شورای اسلامی وعدم امکان دخل و تصرف در آن، با اجرای همسان‌سازی باید منبع ان نیز به دانشگاه اعلام شود، اما دانشگاه تلاش میکند تا بدون ایجاد بار مالی و از محل صرفه جویی ها، بخشی از حقوق اساتید را محقق سازد. 

وی در ادامه به اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و ابتدای ماه مهر و صرفا پس از اطمینان از تحقق منابع براساس قانون اشاره و اظهار کرد: مدیریت دانشگاه در جهت حفظ حرمت اساتید و تحقق حقوق آنان پیگیری‌های لازم را انجام داده و امیدوار است در همین فرصت باقی مانده شرایطی مناسب ایجاد و مصوبات لازم گرفته شود. 

خاکی، در ادامه به بحث بکارگیری ماموران اداری و آموزشی پرداخت و به ارسال بخشنامه برای شیوه بکارگیری ماموران اداری در حدنیاز و حداقل در دانشگاه و اعلام و آگاهی دادن به ماموران آموزشی در خصوص مسائل مرتبط با رتبه‌بندی آنان در دانشگاه اشاره کرد. 

وی در پایان سخنان خود به انجام اقداماتی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و صدور برخی احکام آنان با شرط داشتن پست و حذف و تخصیص معادل آن به پست مستخدمی نیز پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز