خبرگزاری کار ایران

سالاری اعلام کرد؛

سازمان تامین اجتماعی پیگیر دریافت ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر از دولت است/ ماهی ۱۷ هزار میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۵۰۲

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت:«دولت در یک و نیم سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت قطعی انجام داده است و پیگیر دریافت ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر از دولت نیز هستیم.»

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ مصطفی سالاری در سلسله نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با عنوان آینده نگاری منابع تامین اجتماعی، وصول مطالبات و پایداری منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه حتماً از نظرات شرکای اجتماعی برای بهبود و ارتقای خدمات این سازمان استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در سال جاری از نظر منابع و درآمد ماهی ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وصول بیمه‌ای داریم و حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان نیز ماهیانه وصول سود سهام خواهیم داشت و همچنین دریافت مالی ۲۰۰۰ میلیارد تومان از دولت خواهیم داشت که کمتر از ۵۰ درصد تعهدات جاری دولت است.

سالاری افزود: تعهدات بیمه‌ای جاری دولت در سال جاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است و مجموع منابع دریافتی سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۲۲ هزار و۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی به مصارف سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: ماهی ۱۷ هزار میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت داریم و ۳۴۰۰ هزینه درمان مستقیم و غیر مستقیم که سال گذشته ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که با افزایش پوشش و رایگان شدن خدمات درمانی سالمندان، هزینه‌های این بخش رشد کردند. همچنین ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه‌های جاری و عمرانی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با فرض اینکه امسال دولت ۲۴ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند تعادل میان منابع و مصارف این سازمان برقرار است.

سالاری افزود: دولت در یک و نیم سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت قطعی انجام داده است و پیگیر دریافت ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر از دولت نیز هستیم و مبنای این کار مصوبه مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان مجلس با رویکرد حمایت از کارگران تصویب کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برای سالهای آینده نیز همین روند وجود خواهد داشت و با افزایش مصارف، افزایش منابع نیز خواهیم داشت زیرا وصول منابع با افزایش سالیانه حقوق کارگران بالا می‌رود و مستمری بازنشستگان نیز با همین مکانیزم بالا می‌رود.

وی ادامه داد: قالب سهام ما در شرکت‌ها نیز متناسب با تورم و شرایط افزایش می‌یابد. به دنبال دریافت سهام شرکتهای خوب و سودده هستیم.

سالاری با بیان اینکه البته سازمانی همچون تامین اجتماعی با توجه به اهمیت و جایگاهی که دارد باید برای پرداخت و ایفای تعهدات خود تا چند سال منابع کافی در اختیار داشته باشد، تصریح کرد: درباره پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و ایفای تعهدات این سازمان نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه به افزایش هزینه سازمان تامین اجتماعی در بخش پرداخت مستمری‌ها پرداخت و گفت: هزینه مستمری این سازمان در سالهای ۹۸.۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۶۶۰۰.۹۲۰۰ و ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. پرداخت مستمری ما در این مدت دو و نیم برابر شده است که ناشی از دو مرحله متناسب‌سازی و دو مرحله افزایش سنواتی بوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با تامین منابع بیشتر افزایش کیفیت خدمات درمانی را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم.

سالاری همچنین به وضعیت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: این بدهی همواره وجود داشته است. سال ۵۶ دولت به تامین اجتماعی ۱۰۰۰ میلیارد تومان به نرخ امروز بدهی داشته است. پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از طریق اموال نیز از زمان مدیریت دکتر کرباسیان شروع شده است. در یک سال اخیر رد دیون بی‌سابقه‌ای اتفاق افتاده است و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان سالم و دو مرحله اسناد خزانه ۶ هزار میلیارد تومان انجام شده است و بخشی نیز تهاتر بدهی بانکی داشته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز