خبرگزاری کار ایران

ابلاغ مصوبه واگذاری سهام دولت به تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۳۲۹

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به واگذاری سهام دولت در برخی از شرکت‌ها به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران به منظور تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشگری و فولاد، عشایر و روستاییان و همچنین بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، با واگذاری سهام متعلق به دولت در برخی شرکت‌ها به این سازمان به ارزش تقریبی یک میلیون و یکصد هزار میلیارد ریال موافقت کرد.

قیمت نهایی سهام شرکت‌های موضوع این مصوبه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه‌های قیمت‌گذاری بنگاه‌ها مصوب شورای عالی سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی با تصویب هیئت واگذاری تعیین می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ این مصوبه قیمت سهام شرکت‌های یاد شده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیئت واگذاری ارایه نماید.

همچنین براساس هماهنگی صورت گرفته قبل از این تصویب نامه، انتقال گیرنده مکلف است مازاد بر ۲۰ درصد سهام خود در شرکت‌های موضوع این مصوبه را به صورت مرحله‌ای و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ به بخش غیردولتی واگذار نماید. چنانچه در مهلت مقرر این امر محقق نگردد، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز است رأساً نسبت به واگذاری مازاد بر ۲۰ درصد سهام مذکور اقدام و منابع حاصل از فروش را پس از کسر هزینه‌های مترتب بر واگذاری را به حساب آن‌ها پرداخت نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز